27/02/2020

Dobrodružství v době ledové


S magickým domečkem tentokrát do doby ledové.

Autor: Bára

Jak jsem slíbila v recenzi knihy Dobrodružství v zemi nindžů, tak jsem učinila – přečetla jsem si další díl ze série Magický domeček, a to Dobrodružství v době ledové. Z předchozího dílu jsem byla mírně rozpačitá, přesto jsem v knize viděla jakýsi potenciál, a proto jsem byla rozhodnutá poohlédnout se i po dalším dílu.


Jak jsme již zjistili minule, Kuba s Aničkou mohou díky kouzelné knize cestovat časem. Již navštívili dinosaury, středověk, pyramidy či staré Japonsko. A jak již víme, jejich hlavním úkolem je zachránit Morganu Fayovou, knihovnici z doby krále Artuše, která umí kouzlit, cestovat časem a mimochodem sbírá knihy. Aby ji mohli pomoct, musí najít čtyři magické předměty na písmeno M, což se jim minule s pomocí nindžů podařilo. No a jak nám napovídá název, tentokrát budou magický předmět hledat v době ledové.

Abych začala pěkně od začátku – s výběrem dílu jsem se pěkně vypekla, myslela jsem, že jednotlivé díly vychází v chronologickém pořadí, sáhla jsem tedy po tom z doby ledové s přesvědčením, že se jedná o šestý díl. Jenže ouha! On je to díl sedmý! Naštěstí je zápletka stále dost podobná – děti hledají magické předměty. 

Jestli jsem měla u předchozího (vlastně předpředchozího či jak to pojmenovat) dílu pocit, že je dosti jednoduchá a naivní, tak nevím, jak to nazvat tentokrát. Kniha mě vyloženě zklamala (naštěstí jsem ji měla za půl hodiny přečtenou, tudíž jsem nelitovala ztraceného času).

Chápu, že cílovka této knihy jsou začínající čtenáři, ale tohle už pro mě bylo moc. Domeček – přesun – doba ledová – kuk tam – a šup zpět. Jako chápu, že je to pro děti, děj tedy musí být jednoduchý, ne příliš spletitý, ale tohle byl příběh, z něhož jsem měla dojem, že jsem ho zahlédla jen z okna rychlíku (a to už se nezmiňuji o tom, že děti pobíhaly ve vánici v době ledové v plavkách)….

Za mě tedy zklamání, a to i přes to, že jsem v ní viděla potenciál v podobě „vzdělávacích“ vsuvek, které byly podávány skrze Kubovy poznámky do deníku…
Škoda, nápad dobrý, ale zpracování zápletky se podle mě dost nepovedlo….






Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm