27/02/2020

Bouřňákův ostrov


Zapalte svíčku a zažijte neuvěřitelné dobrodružství

Autor: Bára

Catherine Doyle je autorkou série Krev za krev, což je taková ta typicky ženská literatura s lehkým nádechem thrilleru, a proto jsem byla skutečně překvapena, že se tentokrát pustila do dětské fantasy, která má navíc v zahraničí nadšené ohlasy. Toliko opěvovaná kniha nese název Bouřňákův ostrov.


Fionn je obyčejný jedenáctiletý kluk, který o prázdninách jede navštívit svého dědečka bydlícího na ostrově Arranmore. Upřímně se příliš netěší – musí doma nechat osamělou maminku (táta mu zemřel ještě před jeho narozením), a navíc jede se svou protivnou sestrou. Brzy ale zjistí, že tento výlet mu změní život jednou pro vždy. Do života mu vtrhne magie, která společně s dědečkem, o němž se dozví, že je Bouřňákem, chrání ostrov před dávnou černou magií, která se pomalu začíná probouzet.

Abych řekla pravdu, Bouřňákův ostrov přivál na pole fantasy knížek svěží vítr. Přináší naprosto originální nápad, s nímž jsem se v dětské literatuře doposud nesetkala. Nevyzpytatelný magický ostrov, Bouřňák, neboli strážce bouří, jehož úkolem je chránit ostrov, a jen tak mimochodem je schopen uchovávat vzpomínky ve svíčkách společně s počasím. 

Svět je tedy vskutku originální a troufám si tvrdit, že i dobře promyšlený.

Výborně vykreslené jsou rovněž postavy. Fionn vůbec nepopírá, že je strašpytel a tak trochu mimoň – nikdo se s ním příliš nebaví, což ho obzvlášť u jeho sestry štve. Přesto umí být vtipný a při jeho myšlenkových pochodech jsem se skutečně bavila. Dědeček je milý, moudrý muž, který, i když se to tak na první pohled nemusí zdát, vede svá vnoučata správným směrem. Fionnova sestra je typická puberťačka, kterou byste místy zabili, místy zas objali. V příběhu se samozřejmě objevují i méně sympatické postavy, či dokonce praví záporáci.

Příběhu nechybělo napětí, které se pomalu stupňovalo, díky postupnému odkrývání jednotlivých tajemství ostrova.

A přestože by se mohlo zdát, že jsem z knihy naprosto nadšená, není tomu bohužel tak. Vím, že jsem doposud jmenovala pouze klady, a jinak to ani nejde, protože autorka skutečně vymyslela originální svět, výborně vykreslila jednotlivé postavy, nechybělo tajemno, magie… Něco té knížce zkrátka chybí… Jako by neměla šmrnc. Prostě jsem ji četla a četla a četla a nic dalšího – žádné těšení se na další kapitolu, žádná nervozita, jak to bude dál… Mám pocit, že mi zřejmě nesedl vypravěčský styl autorky, přesto jsem zvědavá, jak to s tím strašpytlíkem Fionnem bude dál, tudíž se do dalšího dílu zřejmě pustím. A kdo ví? Třeba si s Catherine Doyle konečně sedneme.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm