17/01/2020

Dobrodružství v zemi nindžů

Magický domeček.

Autor: Bára

Psát dobrodružné příběhy pro začínající čtenáře není vůbec jednoduché. Musí to být tématem atraktivní pro děti, čtivé a v ideálním případě by to mohlo mít přidanou hodnotu. O něco takového se pokusila americká autorka Mary Pope Osborne ve své sérii Magický domeček. Já konkrétně jsem se pustila do páté knihy série Dobrodružství v zemi nindžů.



Kuba s Aničkou mohou díky kouzelné knize cestovat časem. Již navštívili dinosaury, středověk, pyramidy či piráty, tentokrát se vydávají do starého Japonska, do země nindžů. Chtějí totiž zachránit Morganu Fayovou, knihovnici z doby krále Artuše, která umí kouzlit, cestovat časem a mimochodem sbírá knihy. Aby ji mohli pomoct, musí najít čtyři magické předměty na písmeno M.


V tomto případě vůbec nevadilo, že jsem začala až pátým dílem, tak nějak intuitivně jsem pochopila, o co jde, navíc autorka v úvodu stručně připomněla, co se doposud stalo. 

Dějová linka je přizpůsobená čtenářům, pro něž je kniha určena, tedy dětem od sedmi let. Nečekejte tedy žádný spletitý děj. Příběh je velmi jednoduchý a jde poměrně přímou cestou k vyřešení zápletky, což si myslím, vůbec není na škodu – malé děti mají problém udržet delší dobu pozornost, proto by je příběh s dějovými odbočkami mohl odradit, jelikož by se v něm ztrácely.


Sedmiletému čtenáři je přizpůsobena i grafická úprava textu, který je rozdělen do několika (někdy) delších kapitol. Písmo je větší, věty jsou krátké tak, aby udržely pozornost dětí. To vše je doplněno o černobílé ilustrace.


Kniha má i přidanou hodnotu v podobě zajímavých informací o starém Japonsku, které jsou dětem podávány srozumitelnou, a hlavně nenásilnou formou.


Abych byla upřímná, četla jsem už i lepší knihy určené pro začínající čtenáře, někdy mi totiž Dobrodružství v zemi nindžů přišlo až příliš jednoduché, možná naivní, ale i tak série Magický domeček upoutala mou pozornost a já se zřejmě poohlédnu i po dalších dílech.







Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm