17/04/2019

Rebelové vln


Nová pirátská série Sary Raasch.

Autor: Zuzka

Původně jsem myslela, že jsem s knihami Sary Raasch skončila, protože ze série Sníh nebo popel jsem nebyla příliš nadšená. Ovšem pak přišel Humbook a setkání s autorkou, která je neskutečná sympaťačka! Byla milá, vtipná, plnáa energie. A jakmile jsem uviděla její překvapení a nadšení ze křtu její nové knihy Rebelové vln, bylo rozhodnuto. Novou knihu si prostě musím přečíst.


Svatý Loray, ostrov magických rostlin, se konečně po mnoha letech stal svobodným. Tedy alespoň na první pohled. Během mírových jednání s Agridem totiž zmizí agridský posel, z čehož je obviněn pirát Vex. Lu, dívce, která boji za mír obětovala téměř vše, je však jasné, že piráti s tím nemají nic společného, a má obavy, že vše zinscenoval samotný Agrid. Rozhodne se proto Vexe dostat z vězení a využít jeho kontaktů k tomu, aby vše odhalila a zabránila tak občanské válce. A mezi tím vším se princ Ben snaží ovládnout magii rostlin, což se ukáže jako nelehký úkol…

Jak jsem naznačila v úvodu, se Sarou Raasch mám velmi komplikovaný vztah… Z jejích předchozích knížek nejsem příliš nadšená, ale na druhou stranu mě dostala jako člověk. Proto jsem se tedy rozhodla dát jí ještě šanci a pustila jsem se do nové série Rebelové vln. A musím konstatovat, že jsem opět na rozpacích. V první části knihy jsem se v tom totiž pěkně plácala. Začátek byl pomalý, nezáživný, ale to se ještě dá pochopit, autorka vás chce dostat do nového světa, který vytvořila... Co mi ale přišlo jako docela velký problém, byla chaotičnost – komplikované názvy, zmatenost, skákání z jednoho na druhé… Abych řekla pravdu, dost dlouho jsem zvažovala, že knihu odložím, protože jsem se do čtení musela vyloženě nutit (což mě samozřejmě mrzelo). Nicméně jsem vydržela a vyplatilo se. Druhá část knihy byla mnohem lepší, akčnější, jasnější. A nejlepší byl samozřejmě konec s cliffhangerem, kvůli němuž se zřejmě pustím do dalšího dílu. 

Postavy nebyly špatné. Lu nebyla žádná třasořitka. Je to ten typ odvážné, silné, chytré YA hrdinky, která ale má své slabiny. Vex je vyloženě magnet na problémy, ale o to sympatičtější mi byl. Ben v příběhu dostal dle mého názoru nejmenší prostor, proto jeho povahu zpočátku jen odhadujete (zřejmě se naplno otevře v pokračování).

Pravdou je, že námět je originální. Já si alespoň nevybavuji příliš mnoho knih s tematikou pirátů. Zápletka (pokud se vymotáte z toho chaotického začátku) je jednoduchá, vše na sebe v podstatě navazuje.

Kdybych to měla nějak shrnout, Sara Raasch mě bohužel, ač jsem doufala v pravý opak, opět nepřesvědčila. Z knihy Rebelové vln jsem rozpačitá, protože první část knihy se autorce nepovedla, ale v druhé polovině a zejména na konci nám ukázala, že potenciál má. Šanci jí tedy asi ještě šanci dám (tím koncem mě zkrátka dostala).


2 komentáře

  1. Musím říct, že já jsem to po trilogii Sníh nebo popel vzdala. Prostě nejsem v dané věkové katerogii, která by její knihy zbožňovala. Raději jsem se do Rebelové vln nepouštěla a jak vidím, dle tvé recenze ani o nic nepřicházím. :D :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak každému se líbí něco jiného, ale já si bohužel se Sarou Raasch nesedla... :-)

      Vymazat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm