17/04/2019

Milion světů s tebou


Velkolepé finále série Ohnivák?

Autor: Olivka

„Ne, nikdy nebudeme mít osud zcela ve vlastních rukou - všichni čelíme nehodám a krutosti a náhodným nešťastným událostem. Ale snažím se myslet na to, že do značné míry je to vážně na nás. Jen my sami rozhodujeme, které city nám poslouží jako stavební kameny, kterými emocemi obklopíme svůj vesmír.“


Marguerit zjistila, že zlověstné plány korporace Triad zahrnují zničení mnoha dimenzí, a tím pádem také nepředstavitelného množství lidí. Neumřeli by. Nikdy by se totiž nenarodili. Prostě by neexistovali, jejich životy by byly kompletně vyzmizíkovány. A Marguerit jako dokonalá cestovatelka je teď jediná, kdo může děsivé plány Wayeta Conleyho a Zvrácené (bezcitná a zákeřná Marguerit z triadské dimenze) zastavit. Jako v předchozích dvou dílech jí samozřejmě pomáhají Theo a Paul. Ti to ale také nemají jednoduché.

Paulova duše je po rozštěpení zničena, možná nenávratně, a Paul tak o sobě začne pochybovat. Přestane věřit, že jsou si s Marguerit souzení, přestane věřit v jejich lásku. Theovo tělo se zase musí vypořádat s přetrvávajícími dozvuky drogy Zloděj noci a také s tím, že si Marguerit místo něj vybrala Paula.

Na finální "bitvu" se budou muset spojit všechny dimenze a jednou provždy překazit plány triadské dimenzi.
 
„Představím si, jak bez ustání putuji multivesmírem, dimenzí za dimenzí, a hledám svět, ve kterém se umíme milovat, ve kterém nás nikdo nepronásleduje ani mezi námi nestojí žádné překážky. Všechno, co se může stát, se taky stane, takže takový svět někde musí existovat. Jeden dokonalý svět, ve kterém nám to s Paulem vyšlo.“

Od šíleného cliffhangeru na konci druhého dílu jsem se nemohla dočkat, až se mi do rukou konečně dostane třetí a finální díl trilogie Ohnivák - Milion světů s tebou. A nezklamal mě. Užila jsem si ho do posledního momentu. Svižný, dynamický, příjemný, chvílemi i vtipný, originální příběh. Skvěle a čtivě napsaný. Hlavním postavám není co vytknout, prostě sympaťáci... Bez toho, aniž bych se opakovala,  nemám moc co dodat. Většinu chvály, jsem již totiž napsala v recenzích na předchozí dva díly.

V tomto díle Marguerit navštíví nespočet dimenzí. Cestuje ještě více než v předchozích dvou dílech. Byť jen na chvíli navštíví i všechny dimenze, které již známe. Udělalo mi radost, že jsem se dozvěděla, jak se daří Margueritám z ostatních dimenzí, a hlavně z naší všemi oblíbené ruské. Velkokněžna Marguerit sice není hlavní postavou, přesto její osud považuji za jeden ze stěžejních. Hlavně, když je teď v tak prekérní situaci (vy, co jste četli přechozí díl, mi rozumíte).

„Zaplaví mě vlna nostalgie kvůli zemi, kterou znám ve dvou podobách. Jedna mi ukázala závratné bohatství i zničující tragédii, druhá mě sevřela v náruči lásky a bezpečí. A za obě jsem ochotná položit život.“

Jediné, co musím vytknout, je ten konec. Celý příběh, celá trilogie byla ukončena na pár stránkách. Za sekundu z nuly na sto. Přišlo mi, jako by už autorka neměla před uzávěrkou čas, a v pěti minutách tam bez uvažování narvala nějaké nesmyslné zakončení.  Kde je nějaký úžasný a epický konec, který by si tato série zasloužila?

Jelikož je to ale třetí díl, logicky se nevyhne srovnání s předchozími díly. A nevzejde z toho vítězně. První dva díly byly prostě o trochu lepší. Ale všechny tvoří jednu sérii, jeden celek. Opravdu skvělou a originální sérii.

Milion světů s tebou si prostě musíte přečíst, a pokud jste sérii Ohnivák ještě vůbec nezačali, tak neváhejte a pusťte se do čtení. Je na co se těšit.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm