12/03/2019

Příběhy na dobrou noc pro malé rebelky 2


Kniha pro malé rebelky podruhé.

Autor: Lea

Kdo četl, stejně jako já, první díl Příběhů na dobrou noc pro malé rebelky určitě pochopí, jaká byla má radost, když jsem tuto knihu dostala jako jeden z dárků pod stromeček. Splnilo se mi velké přání. Nemohla jsem se dočkat, až ke knize usednu a začtu se do příběhů.


„Každé rebelce na světě:
To ty jsi hnací silou,
nikdy neustupuj,
teprve pak
se všichni pohnou kupředu.“

Stejně jako první díl je kniha o stu významných žen, a dokonce druhý díl prezentuje jednu Češku – Gerty Cori – biochemičku, která se svým manželem zjistila, jak se v těle štěpí glukóza na enzymy. Pomohla tak mnoha dětem s cukrovkou.


„Myslím, že krása lidské mysli proniká do vědy i umění. Mezi jedním a druhým nevidím žádný rozpor.“
Gerty Cori, biochemička

A víte, že egyptská královna Nefertiti, což by se dalo přeložit jako „přišla krásná žena“, vládla po mnoho let, bohužel se jednoho dne ztratila a její tělo se nenašlo? 

Mohla bych pokračovat dalšími a dalšími okouzlujícími příběhy žen – rebelek. Některé byly a jsou slavné, o některých jsem slyšela (tedy četla) poprvé v životě. To, co je spojuje, je jejich rebelství, odvaha jít si svou vlastní cestou, za svým cílem i přes společenské konvence jako třeba Clara Schumann, jedna z významných klavírních virtuózek. Clara se rozhodla, že i po svatbě bude koncertovat, což v době, kdy žila, bylo nepředstavitelné. Žena měla zůstat doma a věnovat se rodině. Naštěstí našla pochopení u svého manžela, se kterým měli společnou velkou lásku - hudbu.

Líbí se mi, co vše musely tyto ženy překonat, obdivuji jejich sílu a odhodlání. Myslím, že by mohly být vzorem pro spoustu nás, tedy pro mne určitě. Dokázaly, že když je člověk přesvědčen o tom, že dělá správnou věc, nemůže ho nic a nikdo odradit.

„Slova vděku a úsměvy, věnované za obvázanou ránu nebo podání osvěžujícího nápoje, mi byly potěšením, pro něž vždy stálo za to riskovat život.“
Mary Seacole, zdravotní sestra

Kniha je úžasná, čtivá, plná povzbuzujících citátů, přehledná - každé rebelce je věnována jedna dvoustrana – na jedné je popsán její život a na druhé její netradičně zpracovaná podobizna.

A víte co? Každá holka, která zdolává překážky a má pocit, že to nezvládne (znáte to - rady rodičů a okolí, co by se mělo a nemělo dělat…), by si rozhodně měla tuto knihu přečíst. Dodá jí sílu a odvahu.

„Ke svému cíli si cestu musíš vždycky najít sama – nikdo jiný ti nepoví, kudy se vydat.“
Nadia Comăneci






Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm