12/03/2019

P.S. Líbíš se mi


Hudba a chemie. To lidi spojuje.

Autor: Adri

 „Tu si musím přečíst!“ pomyslela jsem si, když jsme se seznamovali s knižními novinkami. Na první pohled jsem se do knihy, tedy do jejího přebalu, zamilovala. A musím říct, že jsem se nespletla a zamilovanost mi vydržela až do posledního slova.


Hlavní hrdinka, Lily Abottová, je úplně obyčejná teenagerka s neobyčejně „praštěnou“ (jak by také ne, když má tři sourozence, z toho dva velmi živé a podnikavé bratry, dvojčata), ale přitom nejúžasnější láskyplnou rodinou. Má osobitý smysl pro humor, který ne všichni dokážou pochopit, proto si o ní lidé často myslí, že je „divná“. Lilina nejlepší kamarádka, Izabel, jí rozumí, je hodná, spolehlivá, laskavá a vždy otevřená, zkrátka opravdu dobrá kamarádka. Jediné, co na ní Lily vadí, je, že ji neustále seznamuje s kluky, aby mohly společně chodit na rande.

Lily má velký sen - stát se skladatelkou, píše si do svého sešitu texty písní, jejichž melodie si pak brnká na kytaru.

„Chceš slyšet něco o mizerným životě? Moje nejlepší kamarádka vzala k nám domů jednoho kluka, chtěla nás dát dohromady a on v podstatě utekl s řevem pryč. Tak šílenou rodinu mám. Zvládla tvoje rodina něco takového? O tom pochybuju!“


Znáte takové ty nudné předměty ve škole, kdy počítáte od zazvonění každou uběhlou minutu a nemůžete se dočkat konce? I Lily jeden takový má – chemii. Hodiny si krátí psaním oblíbených textů písní do svého deníčku. Tedy až do doby, kdy je odhalena učitelem chemie, její deník je zabaven a ona může mít na lavici pouze jeden papír, jejž musí po každé hodině odevzdat ke kontrole. Napíše tedy část textu na lavici. Jaké překvapení ji čeká další hodinu, když na lavici objeví pokračování textu a dopis pod lavicí… A začíná dopisování s panem tajemným. Hodiny chemie se najednou stávají těmi nejoblíbenějšími, jsou to hodiny, na které se nemůže dočkat, víkendy se pro ni stávají utrpením.

„Hudba a chemie. To lidi spojuje.“

Kdo je oním tajným dopisovatelem, se kterým má tolik společného? Vtipný, slušný kluk, který dokáže otevřeně psát o svém osobním životě, o své lásce k hudbě, psychologii… Je to Georg, který má stejně jako pan tajemný rozvedené rodiče a chce o tom napsat písničku? Nebo Mike - jako jeden z mála vidí v Lily fajn holku… A co třeba Lucas, Lilyna platonická láska? Cade… kluk, kterého Lily z duše nenávidí, jakmile se potkají, není slovní potyčka daleko… A klarinetista školní kapely, David?

Pokud chcete společně s Lily odhalit pana tajemného a užít si zároveň i trochu romantiky, vezměte do ruky tuto knížku. Garantuji vám, že se do ní začtete stejně jako já a budete hltat každé slovo. Nad každým dalším klukem na scéně vyvstane otázka, zda není zrovna on tím, kdo vyvedl Lily z šedi hodin chemie, společně s ní budete očekávat každou další hodinu a dopis pod lavicí.

Co ještě k této knize dodat? Snad jen: P.S. Líbíš se mi!


2 komentáře

  1. Knihu jsem nedávno četla a velmi se mi líbila. Byla to příjemná odechovka a ty já mám v určitých chvílích ráda. :-)

    OdpovědětVymazat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm