26/03/2019

Alchymistova šifra: Temná kletba


Alchymistova šifra potřetí, tentokrát okořeněná řádem templářů.

Autor: Bára

Kdyby se mě někdo zeptal, co aktuálně považuji za to nejlepší v kategorii middle grade, určitě bych okamžitě odpověděla – série Alchymistova šifra. Má totiž všechno, co má mít – dobrodružství, napětí, tajemství, záhady. Temná kletba je již třetím dílem této série a musím říct, že laťku si Kevin Sands stále drží, ba co víc – troufám si tvrdit, že se jedná o nejpovedenější knihu série.


V příběhu pokračujeme přesně tam, kde jsme naposledy skončili. Londýn ještě není zcela bezpečný, mor sice již ustupuje, přesto je královský dvůr stále ukrytý v Oxfordu. A právě zde se ocitá Christopher s Tomem. Jsou pozváni králem, který jim chce poděkovat za jejich odvahu a činy. No, a jak už jsme si mohli všimnout, kolem Chrise se vždy něco děje a nejinak tomu je i tentokrát. Náhodou se připlete do cesty vrahovi, který bohužel uniká, ovšem zanechává za sebou stopy, které vedou do Paříže. A můžete hádat, kdo je asi vyslán, aby všem záhadám přišel na kloub? Ano, není to příliš těžké uhodnout – náš oblíbený trojlístek, Christopher, Tom a Sally. 

Tom vypjal hruď. „Jsem templářský rytíř,“ řekl hrdě. Pak se zarazil. „Počkat… Ale doopravdy mě nezapálíš, že ne?“
„Jistěže tě nezapálím. Proč se na to vůbec ptáš?“
„Neurážej se. Ne že by se to už nestalo.“
„Jenom jednou,“ namítl jsem.
„Dvakrát,“ opravil mě.
„Nebylo to dva…“ Pak jsem si vzpomněl. „A jo, dvakrát.“
„Vidíš?“ obrátil se Tom k Sally.
„Nepřeháněj,“ řekl jsem. „Tebe jsem ve skutečnosti nepodpálil. Jenom tvoje kalhoty.“
Nevěřícně se na mě zadíval. „Víš, co mám pod nimi?“
„Bohužel.“

To, že je Kevin Sands skvělým vypravěčem, již víme. Opět příběh vylíčil tak, že se od něj nemůžete odtrhnout. Jdete z akce do akce a jednotlivé kapitoly končí vždy tak, že prostě nutně musíte přečíst tu další, takže se vlastně ani nenadějete a jste na konci. Akční a napínavý děj je obohacený vtipnými dialogy mezi hlavními hrdiny, které pojí silné přátelské pouto.

Autor mě velmi potěšil svým návratem k šifrovaným vzkazům, hlavolamům a skrytým symbolům, což ještě okořenil záhadami kolem templářských rytířů. Povedlo se mu spojit skutečné reálie s fikcí a tady musím konstatovat, že to všechno dohromady neuvěřitelně fungovalo. Dokonce bych si troufla nazvat Kevina Sandse Danem Brownem pro děti.

A závěr? To jako vážně? Málem mě piclo, když jsem si přečetla poslední větu! Nutně potřebuji další díl!

Temná kletba je z celé série zatím nejlepší díl, alespoň pro mne. Stejně jako ty předchozí je akční, napínavý, plný dobrodružství, ale navíc v sobě má atmosféru Paříže v kombinaci se záhadným templářským řádem.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm