27/03/2019

Dogman


Komiks o Pesopánovi, který potřeboval hrdinštější jméno – Dogman.

Autor: Bára

Abych byla upřímná, od Dogmana jsem toho příliš nečekala – líbila se mi obálka (ano, u dětských knih jsem velmi povrchní a často vybírám podle toho, jak lahodí mému oku) a navíc jsem byla zvědavá na celkové zpracování komiksu. A musím konstatovat, že jsem byla mile překvapená!


Dogman je obranář zákona, silný, chytrý, se srdcem na pravém místě, a navíc je součástí policejního sboru. Se svým šéfem sice příliš nevychází, ale všichni vědí, že když nikdo není schopen vyřešit nějaký případ, je to právě Dogman, kdo si se zapeklitým případem poradí. Obzvlášť, když za ním stojí kočičí padouch Péťa.

„Strážník Králíček je drsoň… ale místo mozku má ovar. Pes Lojza má chytrou hlavu… ale tělo je jeho slabina!
Ale co když budou pracovat společně, pane?
Hmm, to by mohl být problém.“

Dogman je komiks primárně určený pro děti od sedmi let, proto je potřeba k němu i takto přistupovat. Barevné kresby jsou sice velmi jednoduché, ale i tak mají něco do sebe a budou vás bavit. Je to přesně ten typ kreseb, které do dětského komiksu patří.

Co se týče příběhu, je znát, že je určen dětem, nečekejte od něj tedy složitě rozvětvený příběh se spletitými odbočkami. Zápletky jsou jednoduché, přímočaré, v nichž vždy dobro vítězí nad zlem. Příběhy Dogmana jsou ztřeštěné, zábavné a budou bavit nejen děti, ale i jejich rodiče.

Autor zároveň vtipně komunikuje se čtenářem, ať už tím, že mu pomocí komiksu vysvětluje, jak kniha Dogman vznikla (v průběhu příběhu pak dále k této historii zábavně odkazuje), či tím, že autor nabádá čtenáře k rozpohybování obrázků (ano, i já jsem jako blázen rozhýbávala stránky a přidávala na žádost autora zajímavé zvukové efekty….).

Komu je tedy komiks Dogman určen? Samozřejmě dětem. Ideálně těm, které se čtením teprve začínají, nebo s ním již začaly, ale stále si nejsou schopny poradit s delšími texty. Ale myslím, že bát se ho nemusí ani starší čtenáři, které bude bavit množství hlášek a narážek.
Každopádně smát se u něj budou určitě všichni.







Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm