26/09/2018

Deset tisíc nebí nad tebou


Velký návrat Ohniváka

Autor: Olivka

O mém nadšení z prvního dílu série Ohnivák, Tisíc kousků tebe, jste se mohli dočíst v předchozí recenzi. Určitě tedy není překvapením, že jsem se okamžitě pustila do dílu dalšího. Přetrvalo mé nadšení? To se dozvíte v následujících řádcích…


„Deset tisíc nebí a milion světů a stejně se to nevyrovná všemu, co bych s tebou chtěla prožít. Nevystačím si s ničím menším než s nekonečnem.“

V prvním díle sice končí vše happpyendem, ale Marguerit ty pravé problémy teprve začínají. Jako dokonalou cestovatelku se jí společnost Triad snaží dostat na svou stranu, a když to nejde po dobrém, půjde to po zlém. A tak má najednou Marguerit ke spolupráci dobrou motivaci. Její největší lásku ve všech dimenzích Paula, totiž Wayet Conley rozštěpil a souřadnice k jednotlivým kouskům jí předá, pouze pokud splní jeho podmínky. Navíc se Theův stav zhoršuje a Triád nabízí protilék na Zloděje noci. Drogu, kterou Thea otrávilo jeho Já z jiné dimenze. Conleyův úkol se ale zdá snadný: zmařit snahy rodičů z jiných dimenzí vyvinout Ohniváka. Avšak Marguerit miluje své rodiče ze všech dimenzí, a proto je pro ni těžké je zradit. Při cestování dimenzemi navíc zjišťuje, že ne všude jsou si s Paulem souzení. 

V tomto se díle se ostřílená cestovatelka Marguerit vydala do válečného San Franciska, New Yorku a mnoha dalších, a dokonce se vrátila i do ruské dimenze, takže pokud se vám líbila tak jako mně, můžete se těšit, že se tam, byť na chvíli, zase podíváme.

Když jsem začínala číst první díl série Ohnivák, nedávala jsem mu velké naděje, jak jsem už zmínila u prvního dílu, sci-fi totiž není můj oblíbený žánr. Po pár stránkách, jsem ale úplně změnila názor a bylo mi jasné, že tato série se stane jednou z mých oblíbených. Claudia Gray totiž i v tomto díle vyvažovala romantiku s napětím, takže si na své přijdou milovníci více žánrů. A tak jsem se nemohla dočkat druhého dílu. A ten skutečně nezklamal. Byl minimálně stejně dobrý, jako první díl. Nebyl to žádný výplňkový díl, ve kterém by se nic pořádného nedělo, ba naopak. Děj měl od začátku spád, nebyla tam žádná "hluchá místa" a autorčin styl psaní byl stále stejně skvělý a originální.

Co se týče milostného trojúhelníku, Marguerit celou dobu vzpomínala na svého úžasného Paula a Theo, který jí byl stále po ruce, se stával pátým kolem u vozu. Proto mě trochu zarazilo, jaké pochybnosti okamžitě začala o Paulovi mít, když potkala jeho "špatné Já ".

Takže, pokud jste do poslední chvíle váhali, zda se do série Ohnivák pustit, věřte, že musíte. A pro ty, co letos jedou na Humbook, to platí dvojnásob.  A já? Já už se nemůžu dočkat třetího dílu, protože ten otevřený konec...


Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm