29/09/2018

Alchymistova šifra: Znamení moru


Alchymistova šifra je zpět v plné parádě

Autor: Valča

Své nadšení z prvního dílu Alchymistovy šifry jsem sdílela nejen s vámi, ale šířila jsem ji všude, kde se dalo, a přesvědčovala všechny, že tohle si prostě musí přečíst (pokud jste tak ještě neudělali, nechte všeho, co právě děláte, a utíkejte do nejbližšího knihkupectví). Jakmile jsem objevila v edičním plánu Fragmentu druhý díl, Znamení moru, odpočítávala jsem dny do jeho vydání. A pane bože! Čekání se vyplatilo!


Druhý díl volně navazuje v podstatě tam, kde jsme naše hrdiny opustili. Vracíme se zpět do Londýna roku 1665, na který udeřila černá smrt. Mor má již na svědomí tisíce obětí a vyvolává obrovskou paniku a strach mezi obyvateli města. Christopher se po smrti svého mistra stará o lékárnu Blackthorn a společně se svým kamarádem Tomem vymýšlí nové „zlepšováky“, které by mohly pomoci lidem v tomto těžkém období.

Atmosféra strachu bohužel nahrává různým podvodníkům a šarlatánům, kteří se neštítí profitovat na lidském neštěstí a zoufalství. Prodávají „zaručeně“ účinné léky proti moru. Christopher se však dostane na stopu podvodu obrovských rozměrů, který může ohrozit tisíce lidí. Neváhá ani minutu a společně se svými přáteli se vrhá po stopách nebezpečného spiknutí. Čeká je tak mnoho dobrodružství, nebezpečných situací, odhalování záhad a samozřejmě luštění šifer. 

Kevin Sands opět dokázal, že je skvělým vypravěčem! Kniha se čte s neskutečnou lehkostí, před očima vám plyne stránka za stránkou a vy hltáte větu za větou. Příběh je promyšlený, díkybohu není překombinovaný, celou dobu vás drží v napětí a třešinkou na dortu jsou vtipné dialogy mezi hlavními hrdiny.

„Christophere,“ ozval se Tom. „Můžu si, prosím, na minutku odpočinout?“
„Házejí po nás sekery, Tome,“ řekl jsem.
„Tak si odpočinu později.“
„Dobrý nápad,“ zamumlal jsem.

K již známé dvojici Christopher - Tom se v tomto díle přidala Sally, holčina ze sirotčince, se kterou jsme se krátce setkali již v prvním díle. Její osobnost dodala příběhu nový šmrnc, takže Kevine, díky za ni.

Během celého dobrodružství, kdy jde náš trojlístek hrdinů z akce do akce, luští Christopher spoustu šifer, hádanek a záhad, což celému příběhu dodává další bod na atraktivitě, protože, věřte mi, budete chtít luštit společně s Chrisem, jen se obávám, že na řešení tak snadno nepřijdete.

Po grafické stránce stejně jako u prvního dílu krása střídá nádheru. Autorkou obálky, stejně jako ilustrací uvnitř knihy, je úžasná Olga Zakis, která jako by se pro Alchymistovu šifru narodila. Její ilustrace se skvěle doplňují s textem, takže společně vytvořily něco úchvatného.

Abych svůj chvalozpěv nějak shrnula… Tahle série mě prostě očarovala a já ji i nadále budu doporučovat všude, kudy chodím, protože ona za to prostě stojí!


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm