Autor: Baru
Sci-fi už mě nějakou
dobu moc nebere, Marvel pro mě definitivně ztratil kouzlo s posledním Iron
Manem, a i když jsem věrný doživotní fanoušek Lotra i HP, nad dnešní fantasy už
taky trochu ohrnuju nos. Na druhou stranu, pokud mi poskytnete film s historickým
či válečným podtextem, realistický životopis, výbornou severskou detektivku anebo
akční thriller, jsem všemi deseti pro.
Takže toto jsou za
mě mé nejočekávanější filmy do konce tohoto roku, a jelikož jsem jich za první
půlrok tuny prošvihla, budu to muset dost dohánět. Nemůžu vědět, jestli budou
stát za to, nemůžu vám je ani doporučit, ale můžu tvrdit, že pokud bych
zavítala do kina, na těchto 6 filmů bych se těšila jako malá.
Dunkerk (20. 7. 2017, Christopher Nolan, historický/válečný)
OK, jestli může
být něco lepšího než spojení Christophera Nolana a válečného dramatu, tak to
může být jedině Steven Spielberg a válečný drama. Dunkerku přisuzuju fakt velké
naděje a doufám, že se bude snažit být něco jako novodobý Ryan. A jelikož
se teď s historickými filmy doslova roztrhl pytel, je z čeho vybírat.
Takže prosím, snad bude o fous (nebo o dva) lepší než nynější trošilinku
přechvalovaný Hacksaw
a minimálně o tři lepší než HHhH, který ze
svého konceptu moc nevytěžil. A snad by se, a v to doufám, taky mohl
vyrovnat kvalitě Anthropoidu
či 9. Aprilu,
protože probít se na stupínek nejvyšší kvality očividně zvládly i mnohem méně
propagované snímky, než je tenhle. Nolan, Hardy, Murphy, tíživý trailer,
orchestr v čele s Hansem Zimmrem a dusivá atmosféra v každém
hereckém obličeji. No, nevidím nic, co by se na tomhle mohlo pokazit, vážně.
Po strništi bos (17. 8. 2017,
Jan Svěrák, drama/válečný)
Jestli teď něco mezi
novými rádoby vtipnými českými komediemi fakt postrádám, je to nějaké
smysluplné drama, které se od minulého desetiletí v české kinematografii jaksi
nedostavilo. Jenže! Dvojice Svěrákových je zpět, s nimi vzpomínky na Tmavomodrý svět,
a přestože se jako režiséři pohádek moc neosvědčili (věřte mi, že pokud jste
ještě neviděli infantilní Tři bratry
nebo Kukyho z odpadků,
máte plné právo být do konce života šťastní), jejich ostatní filmy jsou asi to
nejlepší, na co může ne příliš vybíravý národ Čechů koukat. Takže na to
koukněte taky, i když jste možná taky trochu vybíravější jako já. Po strništi
bos, volně související s příběhy Koljy, Obecné školy
i Vratných lahví, si u mě už teď
vysloužil hodně pozornosti a já bych strčila ruku do ohně za to, že se nám tu
čirou náhodou rodí nový Český lev.
Po bouři (28. 9. 2017, Hirokazu Kore-eda, drama)
Na tenhle noname
japonský film jsem házela očko ještě dávno předtím, než byla v ČR oznámena
oficiální premiéra. Jejich filmy většinou přinesou něco impozantně reálného a
je jedno, jestli se jedná o příběh z druhé světové nebo rodinné drama.
Tenhle velice smutný a tíživý snímek z prostředí obyčejného lidského
života si u mě ihned získal semínka pozornosti. Hiroši Abe vypadá jako herec, který by ve své roli neměl
mít konkurenci, děj působí hodně dobře i na člověka, který se v rodinných
dramatech trochu ztrácí, a ohlasy jsou více méně velice pozitivní. Takže jestli
letos budete mít náladu na nějaký syrově realistický japonský film, u mě tenhle
jednoznačně vyhrává na 123%.
Viktorie a Abdul (5. 10. 2017,
Stephen Frears, životopisný/drama)
Jackie ve světě k mému překvapení moc rozruchu
neudělala, ale řekla bych, že tenhle velice pomalu rýsující se snímek by mohl.
Biografické drama popisující přátelství mezi královnou Viktorií a jejím indickým
sluhou Abdulem Karimem mi až nebezpečně připomíná oskarovou Královu řeč.
A že se bude na co dívat, slibuje i perfektní obsazení. S Judi Dench v hlavní roli
královny se snad tvůrci nemohli trefit vedle. Působivá biografie
z přepychových paláců, s notnou dávkou nesmělosti mladého Inda
s velkými slovy, bude dle mého názoru spadat k dalším skvěle
ztvárněným filmům o této monarchii.
Milada (2. 11. 2017, David Mrnka,
životopisný/drama/historický)
Jestli jsem teď
na něco po Kosmonautovi z Čech čekala, byl to nějaký film, který by mi jeho
historii trošku přiblížil. A tak přichází velice známé jméno na filmové plátno
a já už se nemůžu dočkat, až tenhle český životopisný film
z nejvrcholnějšího období komunismu uvidím. Miladu Horákovou, český symbol
bojující za svobodu a demokracii, ztvárnila Izraelka Ayelet Zurer, a i když mě trošku mrzí, že to nebyla Kate
Winslet, která se do užšího výběru taky probojovala, tahle volba se mi taky líbí.
Tenhle snímek byl připravován více než 10 let a já jsem ráda, že se ho ujal
český režisér. Mám pocit, že to bude reálné, drastické a velice osobní. Takže
se máme na co těšit.
Vražda v Orient Expressu (9. 11. 2017,
Kenneth Branagh, krimi/thriller)
Novodobá
rekonstrukce původního snímku z roku 1974 se nezadržitelně blíží se spoustou humbuku
kolem a já se na ni neuvěřitelně těším. S hvězdným obsazením a Agathou
Christie ve vzduchu bude tahle mysteriózní krimi famózní a na podzim jako
dělaná. Slibuju si od toho hodně: od výborného výkonu Johnnyho Deppa v knírku
Hercula Poirota, přes skvělou režijní práci Kennetha Branagha (viz Jindřich V.), až po dobře odvedenou práci s kamerou
i atmosférou. Těším se, moc!
Jo,
tohle má být o filmech, ale když už jsme u toho, nemůžu si odpustit doporučení
na jeden nově objevený seriál, který se zatím v Česku drží trochu
v ústraní:
Okupace (2015 – 2017, drama/thriller/politický)
Nový
desetidílný norský seriál podle námětu Jo Nesba je zasazený do blízké
budoucnosti a vypráví o hypotetické okupaci Norska Ruskem. Do příběhu se
zaplétá celý svět, důležité světové organizace jako je EU nebo NATO a možná se
i trochu nadčasově dotýká dnešního politicky uspořádaného světa. O tom, že má
tenhle seriál kvality, nejspíš vypovídá i to, že ho v Rusku zakázali. A já
se už nemůžu dočkat 2. série, která má vyjít letos na podzim, protože ta první
byla velice dobře zvládnutá. Přes neuvěřitelně kvalitní scénář, až po herecké
výkony dosud noname herců i skvělou kameru se Okupace jen mimoděk trefně
dotýkala současnosti i světové politické scény. Takže než se na ČT dostane 2.
série, rychle zkoukněte tu první. Zvládnete
to za pár dní a budete litovat, že do podzimu je ještě daleko.
Žádné komentáře
Okomentovat