03/06/2022

Všechny holky, kterými jsem byla

Loupežné přepadení a romantická linka v jednom? Ano, prosím!

 

Autor: Ema


Musím se přiznat, dodneška jsem thrillery příliš nevyhledávala, ale od doby, co jsem dočetla tuto knihu, jsem začala. Přesvědčila mě o tom totiž kniha Tess Sharpeové, Všechny holky, kterými jsem byla, které jsem během prvních pár stránek naprosto propadla.

 


8. srpna je den, na který ani jeden ze tří teenagerů, Wes, Iris a Nora, nikdy nezapomene. Na tento parný slunečný den totiž mají pečlivě připravený plán – v tento den chtějí uložit do banky pracně vydělané peníze na psí útulek, na což se všichni tři moc těšili. Do cesty se jim ale připletou dva ozbrojení lupiči, kteří se shánějí po majiteli banky, Theodoru Fraynovi. Ti ale netuší, že jedna z party teenagerů, kterou si vzali jako rukojmí, je dcera mistryně podvodů. Nora je obyčejná holka, která se ale musela za život převtělit do tolika různých já, že byste to ani na všech prstech nespočítali. Měla vždy jediný cíl - okrást nějakého muže, kterého si její matka vytipovala, a zmizet ze světa. Když se ale její máma do posledního cíle zamiluje, Nora se rozhodne utéct za svou sestrou Lee někam, kde se bude snažit žít normální život. Tedy až do doby, kdy se připlete do tohoto loupežného přepadení. Zvládnou se dva teenageři a dcera ženy, která právě sedí za mřížemi, ubránit lupičům?


Do knihy jsem se ze začátku nemohla vůbec začíst, ale po pár desítkách stránek jsem ji už nemohla dát z ruky. U knihy Všechny holky, kterými jsem byla zapomeňte na předvídatelnost, sled událostí tu běží rychlostí blesku a málokdy si všimnete detailů, které mohou být klíčové.


Postavy knihy byly naprosto úžasně vymyšlené, pečlivě vybarvené a vylíčené, se skvěle vypracovanými charaktery a vlastnostmi. A to ani nemluvím o jejich osudech, protože ty byly snad ještě lepší, velmi originální a někdy až legrační.


Tess Sharpeová se v pozadí příběhu zaměřuje i na dnešní velmi vážná a důležitá témata – obzvlášť na domácí násilí. To, jak dokáže toto téma autenticky a citlivě popsat, je jeden z důvodů, proč jsem si knihu tak oblíbila. Navíc si myslím, že by se o tom mělo mluvit mnohem více, než se mluvilo doposud.


„Když na vás někdo míří zbraní, není to jako ve filmech. Na hrdinství v těchhle prvních chvílích zapomeňte.“

 

Po dočtení této knihy jsem hodně dlouhou zpracovávala své myšlenky a pocity, které se mi rojily hlavou, protože takovou bombu jsem již dlouho nečetla. S jistotou mohu prohlásit, že tato kniha zatím patří k těm nejlepším tohoto roku.


Všechny holky, kterými jsem byla / Tess Sharpe / CooBoo / 2022


Děkujeme společnosti Albatros Media, a.s., za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm