28/06/2022

Dcera hlubin

Návrat Ricka Riordana!

 

Autor: Markét

 

Jelikož Rick Riordana znám a líbí se mi pár jeho knih, nemohla jsem si nechat ujít Dceru Hlubin. A Rick nezklamal. Příběh mě úplně vtáhl do podmořského světa a já byla okouzlena dějem i postavami.

 


Kniha vás přenese do krásy moří a oceánů, do světa plného všemožnými technologiemi, ale také do světa plného lží a tajemství. Hlubiny vod mají v sobě víc, než se zdá. To zjistí i Ana Dakkarová, která v prvním ročníku námořní akademie objevuje leccos. Od prázdnin plných pohody a klidu ji dělí už jen poslední víkendové zkoušky na moři. Cestou na loď se ale odehraje tragédie, která přehodí jí a jejím přátelům život úplně naruby. Odhalí totiž, že jejich škola je už sto padesát let ve válce s konkurenční střední školou. Zvládnou překonat nebezpečí, které na ně číhá za každým rohem?  Nebo podlehnou útokům svých nepřátel?


„Ano Dakkarová,“ hlesne Luca uctivým tónem, „dneska bude parádní den.“


Nedokážu si vybrat, která postava z knihy byla nejlepší či má nejoblíbenější. Za celou četbu k mému srdci přirostly všechny naráz.


Ana, jakožto hlavní hrdinka, zvládne jakékoliv problémy. I přes to, že je jí pouze čtrnáct let, dokáže se postavit všelijakým strastím a s pomocí svých přátel je zdolat. Nelinha je takový typ člověka, který vás podpoří v čemkoliv, ale nebojí se říct, když děláte něco špatně. Ester je velice milá dívka. Je starostlivá, nemá ráda zpoždění a je velice pečlivá. A takový Gemini Twain například sice na začátku nevypadá moc mile, ale nakonec se z něho vyklube fajn kluk, který dbá na ochraně ostatních a má rád své zbraně.


Nakonec jsem možná lhala, mám nejoblíbenější postavu – a to Topa, pejska od Ester, který jí pomáhá s úzkostí. Vždy všem zlepší náladu a mně popravdě také.  A komu by ne, je to trochu teriér, trochu jorkšírák, ale hlavně je to roztomilé tornádo, které dělá jen radost.


Abych to tak shrnula, kniha měla své klady i zápory. Ale na tom nezáleží, protože kniha byla opravdu zábavná, s dobrým humorem a vtipnými scénkami. Kniha se četla dobře, přišlo mi, že čas i stránky ubíhaly strašně rychle. Děj nebyl nudný nebo zdlouhavý, ale zase nešlo vše úplným fofrem. Za mě to bylo akorát.


Určitě bych doporučila milovníkům moří, dobrodružství a také milovníkům Julese Vernea – odkazů na jeho hrdinu Nema se v téhle knížce nachází poměrně dost.

 

Dcera hlubin / Rick Riordan / Fragment / 2022


Děkujeme společnosti Albatros Media, a.s., za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm