09/01/2022

Děti nade vše

Deplhine de Vigan a její pohled na sociální sítě.

Autor: Bára


Předpokládám, že autorku Delphine de Vigan není třeba nějak sáhodlouze představovat. Je to jedna z nejvýraznějších autorek současné francouzské prózy, jejíž knihy se člověka vždy nějakým způsobem dotknou. Deplhine má totiž obrovský dar. Dar psát. Psát o věcech, které se týkají většiny z nás. A ve své novince Děti nade vše si vzala na paškál sociální sítě.

 


Autorka nám předkládá dva světy. Svět Mélanie, ženy toužící po slávě a zisku, k čemuž využívá sociální sítě, kde sdílí v podstatě vše, a svět Clary, policistky, která vyšetřuje zmizení Mélaniny dcery, a musí tedy proniknout do světa influencerů.


Abych byla upřímná, zpočátku jsem se s knihou trápila, nějak mi čtení drhlo, postavy mi byly nesympatické, ale pak si to všechno sedlo a stránky mi pod prsty mizely jedna za druhou. Ale pravdou je, že s postavami jsem bojovala celou dobu, Mélanie byla tak trochu (trochu hodně) bizár a Clara byla taková ta typická policistka outsider s hromadou vlastních problémů.


Podstatou knihy je ale problematika sociálních sítí a rodičovského influencerství, které je v téhle knize dovedeno trochu do extrému (alespoň podle mě), ale kdo ví, do pozadí smluv spoluprací nevidíme. Co si budeme povídat, děti, rodiče a sociální sítě jsou v současné době velmi palčivým tématem a myslím, že každý rodič přemýšlí (nebo tomu alespoň věřím) nad tím, co je v pořádku a co již ne. Ovšem každý má tuto hranici jinde. Ať už je to tak či onak, je tato kniha zdvihnutým prstem do budoucnosti.


Děti nade vše / Delphine de Vigan / Odeon / 2021


Děkujeme společnosti Euromedia, a. s., za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm