09/01/2022

9. listopad

Milovaná Colleen je zpět!

Autor: Bára


Ano, ano, ano, Colleen je moje guilty pleasure. Jednou za čas mám potřebu  přečíst si něco naprosto nenáročného,  s nadšením se rochnit v naivitě a věřit, že jednorožci prdí duhu. A v těchto chvílích sahám po Colleen Hoover, ta mě snad ještě nikdy nezklamala. Já tu ženskou prostě žeru, protože píše přesně tak, jak by podle mě autorka ženských románů psát měla (pánové čtenáři odpustí, ale ženy jsou zajisté v převaze). Ale abych se dostala k věci - její knihy nejsou úplně hloupé, vždy mají nějaký přesah, který (ať už chcete, nebo ne) zasáhne vaše citlivé místečko. Jednou je to téma domácího násilí, podruhé deprese, neplodnost, nevěra, dokonce už si vyzkoušela i thriller.



Kniha 9. listopad má klasický rukopis Colleen - čte se sama, velmi svižně, takže ji zvládnete za dvě odpoledne i s malým neposedným dítětem (když bude nejhůř, zavřete se tajně na záchod). Co mě ale tentokrát překvapilo, byl věk hlavních hrdinů - Fallon s Benem se poprvé setkávají v 18 letech, kdy se domluví, že se uvidí jednou za rok ve stejný den na stejném místě. A tak je sledujeme rok co rok, poznáváme jejich životy a postupem času vyplouvají na povrch jejich tajemství...

Tentokrát si prostě nemůžu pomoct, ale nadšení a slzy dojetí jako u ostatních čtenářů se u mě nekonalo. Měla jsem pocit, že jsem se ocitla v lepším YA románu (je dost možné, že jsem na tuhle knihu už stará, což podle mě nemůže být možné, vždyť jsem nedávno oslavila osmnáctiny


😁) a odhalení, z něhož mi měla spadnout brada, mi přišlo překombinované. Jako přesah by mi tady bohatě stačilo poznání sebe sama, vyrovnání se s životním osudem (protože být zjizvená po požáru musí být pro koholi těžké, obzvlášť pro dívku v šestnácti letech), ale Colleen se tam rozhodla přidat ještě jednu "wow" zápletku, a ta mi tam zkrátka vadila, přišla mi do příběhu uměle  našroubovaná tak, aby čtenáři zažili šok a při vyvrcholení slzeli dojetím, což na mě bohužel působilo naprosto opačně.

Jako takhle, je to čtivé, jak jsme u Colleen zvyklí, ale za mě je to jen lepší YA román a já jsem zkrátka čekala něco víc. A toho se určitě dočkám v příští knize, kterou již netrpělivě vyhlížím!


9. listopad / Colleen Hoover / Ikar / 2021

 

Děkujeme společnosti Euromedia, a. s., za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm