16/08/2020

Everless: Panství zášti a lásky

Udrží si Everless svou laťku?

Autor: Olivka

 

Dovolte mi, abych vám představila nejlepší knihu roku 2019 - Everless. Takto jsem začala svou recenzi na Everless Panství krve a kovu přibližně před rokem. Na první díl této duologie jsem pěla samou chválu, jelikož si to kniha opravdu zasloužila. A vás jistě nesmírně zajímá jedna věc – jak si stojí pokračování! Je lepší, horší, napínavější, romantičtější?

 


V prvním díle Jules Emberová zjistila, že je převtělený alchymista, který prožil už 11 životů. Bohužel na ně Jules nemá žádné vzpomínky, takže si musí poradit zcela sama. Všichni ji obviňují ze zabití královny a jejího kamaráda z dětství, první lásky – Roana. Nyní je na útěku před zlou čarodějnicí Caro, jež má obě úmrtí doopravdy na svědomí, a navíc by si na své konto ráda připsala další – Jules. Na její hlavu byla také vypsaná tučná odměna, což vše rozhodně nezlehčuje. Dobrodružství začíná.

 

Čas je zbraň. Jen ona ví, jak ji použít.

 

V prvním díle se vykrystalizovala zajímavá romantická zápletka. Náběh byl tedy slibný, bohužel můj celkový dojem z romantické linky nebyl příliš valný. Spíše mě zklamala, to co vypadalo v prvním díle nadějně, bylo nyní zachyceno vlažně a nezáživně.

Ani hlavní hrdinka Jules nebyla stejná jako v předchozí knize. V poslední recenzi jsem si ji nemohla vynachválit. Nyní se ale změnila v ukňouranou holku, která, místo aby začala opravdu jednat, je vystrašená a nerozhodná a jenom nad vším dokola polemizuje. Chvílemi to vypadalo, že pokud jí někdo ihned nepomůže, celý příběh skončí dost tragicky.

 

Na vteřinu se mi před očima mihne jeho obličej – jeho oči barvy půlnoční modři, jeho pootevřené rty, které šeptají jediné slovíčko. Alchymista.

 

Po skvělém prvním dílu bylo tohle skutečné zklamání. Očekávala jsem zcela něco jiného. Kdybych knihu nehodnotila v závislosti na prvním dílu, zcela jistě by u mě propadla. Příběh se sice čte příjemně a celkem svižně ubíhá, místy mi tam však chyběla akce a hybné body děje. Sama za sebe je knížka takový YA průměr. Pokud to ale beru jako druhý a závěrečný díl, hází to na celou sérii špatné světlo, rozhodně si totiž zasloužila trochu lepší konec.

 

Je ve mně Alchymista, setrvá navždy, bude se odhalovat jen v útržkovitých vzpomínkách a nikdy se neodhalí úplně – kdo tedy jsem? Jules Emberová určitě ne. Už ne.

 

Everless: Panství zášti a lásky / Sara Holland / Fragment / 2020

 

Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm