16/06/2020

Holubice a had

Láska mezi lovcem a čarodějnicí jako druhý žhavý humbook tip.

Autor: Terka

 

Humbook team přišel s nápadem svých vlastních humbook tipů, tedy tipů na knihy, za jejichž kvalitu se vždy někdo z týmu zaručí. Prvním byl Prokletý rok, který opravdu stál za to, proto jsem neváhala a sáhla i po tom dalším, knize Holubice a had.

 


Lou je čarodějnice. Svou magii však skrývá, protože lidé jako je ona, jsou církví loveni a upalováni. Reid svůj život zasvětil církvi a lovení čarodějnic. Co čert nechtěl, jsou osudy těch dvou svedeny dohromady, a to tak, že se musí vzít. Z dvou nepřátel na život a na smrt se stanou manželé. A od té chvíle začíná pořádná jízda.

 

„Navždy spojeni, aby se milovali, ctili… nebo shořeli.“

 

Nebudu to dlouho protahovat, ale tohle byla pecka! Jako vážně. Už dlouho mě nic takhle nechytlo. V podstatě od chvíle, kdy jsem knihu vzala do ruky, jsem ji nepustila, dokud jsem nebyla na konci (v době karantény jsem si to naštěstí mohla dovolit). Neříkám, že nemám nějaké výhrady, ale chytlo mě to tak, že jsem možná až neobjektivní.

Úspěch Holubice a hada má na svědomí hned několik atributů – skvělé postavy a našlapaný, rychle ubíhající děj. Lou je prostořeká, temperamentní, provokativní, drzá, ale také odvážná a houževnatá. Pravda, někdy má velmi peprný jazyk, což mi místy vadilo (někdy to zkrátka působilo, že tam ty vulgarismy autorka cpe za každou cenu). Oproti ní stojí Reid, ten zas působí jako gentleman ze starých filmů. Je to takový správňák a slušňák, že jsem místy nevěřila vlastním očím, ale nevadilo mi to, právě naopak, skvěle to fungovalo ve spojení s divokostí Lou. A teda jako chemie mezi nimi fungovala skvěle. Spojení těch dvou jsem si užívala od začátku do konce.

 

Příběh je zasazen do fiktivního světa zřejmě někdy ve středověku do země podobné Francii, což vyvozuji z často užívaných francouzských frází (pravda, tohle u autorů nechápu - proč mají potřebu cpát francouzštinu do knihy, jejíž děj se neodehrává ve Francii?).

 

Příběh je vyprávěn střídavě z pohledu Lou a Reida. Děj má rychlý spád, neuvěřitelně rychle to odsýpá, je to čtivé, je to zábavné (obzvlášť slovní přestřelky mezi hlavními hrdiny).

 

Co už mi přišlo mírně překombinované, byl konec. Tam jsem se místy zamotávala a doteď netuším, jestli to byla má chyba, nebo to autorka opravdu překombinovala. Ale to nic nemění na tom, že už nyní netrpělivě vyhlížím druhý díl!

 

Prosím, ať je to brzy!

 

Holubice a had / Shelby Mahurinová / CooBoo / 2020

 

Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm