08/03/2020

Hvězdný prach

Kouzlo měsíční záře

Autor: Nela

Zprvu jsem měla ze čtení knížky Hvězdný prach menší obavy, jelikož jsem už dlouhou dobu nečetla něco pro ty nejmenší. Kniha mě však mile překvapila, a i když mi je samotné jen čtrnáct let, pocítila jsem z ní silnou nostalgii. Zaujal mě nejen obal posetý třpytkami, ale i to, kolik obsahuje nových informací o hvězdách v naší galaxii – vůbec jsem neměla tušení, že jich tolik existuje.


„Když to budeš říkat, musíš tomu opravdu věřit,“ poučila ji Allegra. „Doopravdy věřit.“ Zhluboka se nadechla.

Příběh pojednává o devítileté Lucce, která má letní prázdniny, avšak žádnou kamarádku, se kterou by mohla zažít nějaké dobrodružství. Náhle se ale nastěhuje nová rodina do vedlejšího domu a o několik dní později se Lucka skamarádí s Allegrou – novou dívkou, která se právě přistěhovala s její maminkou Xantou. S Allegrou zažije ještě ten den plno zábavy, a dokonce u ní doma přespí. V tu noc jí ale kamarádka poví něco nečekaného. Lucka zjistí, že má tajné schopnosti ducha hvězdného prachu. 

Takoví duchové mají vlohy na létání a magické schopnosti. I když by se to mohlo zdát až příliš bezstarostné, duchové mají jedno velké poslání, a to chránit přírodu a zvířata v ní. A tak se každou noc Lucka vydává s Allegrou a ostatními kamarády na velká dobrodružství a za sebepoznáním jejího vlastního ducha.

„Výměna energie mezi hvězdou a duchem hvězdného prachu. Budeš se muset naučit, jak tu moc používat, Lucko – jak ji používat moudře a ku prospěchu.“

Byla jsem překvapena, kolikrát jsem s Luckou soucítila. Několikrát jsem se v ní doslova našla. Tak například já sama jsem si vždy ráda hrála na magického Pegase, ačkoliv se mi ta magie nikdy nevyplnila jako jí, také jsem vždy žárlila, když měl někdo více nejlepších kamarádek (hrdá na to příliš nejsem, ale co už, že?).

Přála bych si, aby v našem světě takové kouzelné víly opravdu existovaly a pomáhaly nám vyčistit planetu od zbytečných odpadků přírodě. Nebylo by to krásné?  

Velmi mě zaujaly realistické ilustrace v knížce, které mladší děti určitě potěší. Ráda jsem si s nimi porovnávala svou vlastní fantazii. Občas je fajn dostat do rukou knihu pro děti, pousmát se nad velkým písmem, které mi velmi vyhovovalo, jelikož se lépe četlo, a zkrátka vypnout mysl od negativních myšlenek a ponořit se do magického světa s Luckou a mým bývalým dětským já.

Knížku doporučuji jak dětem, tak i překvapivě čtenářům v mém věku, kteří by rádi zažili malé nostalgické chvilky. Nejspíše nezaujme každého, ale pokud se chcete na chvilku oprostit od svých problémů a dozvědět se něco více o hvězdách a magickém světě, stojí za přečtení.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm