28/02/2020

Strážkyně brány: Dědictví


 „Brána je otevřená…“
Autor: Míša
E. E. Holmesová a její první román s názvem Strážkyně brány: Dědictví. Oproti jiným knihám, které jsou určeny pro děti a mládež, na mě působí trošku depresivně, jelikož na obalu převládá černá a šedá barva. Po zhlédnutí obálky a přečtení anotace se můj první dojem, že kniha nebude moc nabouchaná lovestory, potvrzuje. Hlavní témata knihy jsou totiž smrt, tajemství a v neposlední řadě také přátelství. Má zvědavost jede na plné obrátky.


Kniha nás zavede do příběhu, jehož hlavní hrdinkou je osmnáctiletá Jessica Ballardová, která si raději nechává říkat jen Jess. Její život není jednoduchý, jak by si každý puberťák představoval. Neustále se s matkou stěhují z místa na místo, a navíc se o matku musí starat, protože je věčně opilá. Jednoho dne se Jessin život z minuty na minutu obrátí naruby.

Autorka si už od začátku nebere servítky a působí na čtenářovy emoce o sto šest. Mé pocity po přečtení prvních kapitol byly smíšené. Střídala se zvědavost, lítost, nadšení, smutek. Hned ze začátku začíná příběh nabírat na obrátkách, a to zdaleka nejsme u konce! 

Kniha je psaná v ichformě, tedy tak, že příběh popisuje sama Jess. To se mi na knize líbí, dodalo jí to šmrnc a napětí. Tak jsem věděla, na co zrovna hlavní hrdinka myslí a co prožívá.

I když jsem s Jess měla hodně málo společného, dokázala jsem si k ní najít cestu a stala se mou oblíbenkyní. Obdivovala jsem, že mezi její nejoblíbenější autory patří William Shakespeare a svým vzhledem dokázala, že se nebojí vyjádřit své já. Byla fanouškem Goth stylu a měla černé vlasy s fialovými pramínky. Na druhou stranu mi na ní vadilo, že všechnu důležitou práci nechávala na poslední chvíli. Během studia se seznámila s dívkou jménem Tia Vezgaová. Ta se stala důležitou osobou v jejím životě a společně procházely vším dobrým i špatným. Věřím, že každá z nás by si přála mít Tiu jako svou kamarádku. Tu, která vám bezpodmínečně důvěřuje a pomáhá. V knize se objevuje mnoho dalších postav, které se stávají důležitou součástí tohoto příběhu. Ať už se jedná o spolužáky, učitele či rodinné příslušníky. Přesto se však tyto postavy čtenáři nepletou, protože jsou dobře zapamatovatelné.

Kniha naprosto předčila má očekávání. Myslím si, že si zaslouží místo v knihovně každého čtenáře, který je fanouškem záhad, duchů, nadpřirozena. Je naprosto odlišná od těch, které se vyskytují v tomto žánru, který je určen pro děti a mládež. A to tím, že hlavní hrdinka vídá mrtvé lidi a příběh se točí kolem tématu, které není běžně tolik popisováno. Tím je smrt. Myslím si, že je často tabuizováno, a to hlavně v literatuře určené dětem. Kniha obsahuje záhady, strach, napětí, nadpřirozeno. Samozřejmě nesmí chybět přátelství a láska. Během četby si čtenář možná také uvědomí, co je v životě důležité, protože někdy to bývá naopak tak, že to uvědomění přichází až po tom, kdy něco důležitého ztratí.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm