19/02/2020

Hello World


Srozumitelně přepracovaný náhled pod pokličku dnešních úspěchů

Autor: Baru

Při výběru publikace Hello World jsem dlouho váhala. Nebyla jsem si totiž stoprocentně jistá, zda mi tato populárně naučná padne do noty. Dnes stále aktuálnější téma algoritmů, matematických vzorců, které se pohybují všude kolem nás, mne však natolik zajímalo, že jsem jí dala šanci. A rozhodně jsem neprohloupila.


Matematička Hannah Frey je známá pod nálepkou populizátorka vědy, jednodušeji tedy žena, která vědu, v tomto případě matematiku, přibližuje laikům srozumitelnější, vtipnou a naučnou formou. Nakolik jsem si jistá, zda se jí to v případě knihy Hello World povedlo? Velmi jistá.

Hello World je postavena na mnoha každodenních příkladech z běžného života, na kterých autorka zajímavou a zábavnou formou čtenářům ukazuje, jak algoritmy fungují. Každý den jsou pomocníky kriminalistů, lékařů i obchodníků. Ukazuje, že náhody se ve světě dějí pouze zřídkakdy a že dnešní vědecké úspěchy jsou na těchto podivných, záhadných a fascinujících vzorcích naprosto závislé. 

V této knize nahlédneme pod pokličku sociálních sítí, politiky či třeba evoluce. Není to kniha, která by se četla zrovna snadno – jakkoliv je prošpikovaná zajímavostmi a humornými odlehčeními, ruku na srdce – stále je to kniha o matematice, a jakkoliv jednodušeji je napsána, stále se řadí do škatulky odborných.

Jak ale ukazuje Hannah Frey, odborné knihy i z okruhů, ve kterých se většina z nás nepohybuje, mohou být poutavé, zajímavé a mnoho nám předat. Proto bychom se jich neměli bát, ale naopak je stále více vyhledávat a řadit do naší četby. Protože nových poznatků, ať už z jakkoli pro nás vzdálených okruhů, není nikdy dost.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm