07/01/2020

Magický expres


První díl trilogie Magický expres je tady!
Autor: Míša

Mladá německá autorka Anca Sturmová a její dílo Magický expres, které vás může v knihkupectví zaujmout svou lákavou obálkou s nočním motivem. Před samotnou četbou je dobré vědět, že se jedná o první díl trilogie.


Je to příběh o třináctileté Flinn Nachtigalové. Její život není jednoduchý a málokdo z nás by se chtěl ocitnout v její kůži. Každý den dojíždí dvě hodiny do školy, kde nemá žádné kamarády. Spolužáci se jí vysmívají, dělají si legraci z jejího příjmení: Nachtigallová = Slavíková. Svým vzhledem připomíná spíše chlapce (a hodně lidí si to o ní i často myslí, dokud se nedozví pravdu), ráda nosí košile po bratrovi, má měděné vlasy po ramena a hřeben nepatří zrovna k jejím oblíbeným nástrojům. Takže vlasy jsou často rozcuchané, bez úpravy. Vyrůstá bez otce a matka podle jejího názoru není rozumná. Nemají spolu dobrý vztah.

Má tři sourozence a nejstarší bratr Jonte zmizel za záhadných okolností. Ona se s jeho zmizením nedokáže smířit, protože jí byl ze všech sourozenců nejbližší (i když to byl bratr nevlastní). Vydává se tak na dobrodružnou cestu, aby jej našla. K tomu jí napomáhá záhadná pohlednice, na níž vidí vlak, který není viditelný jen tak někomu. Na nástupišti 2 na Weidenborstelském nádraží nastoupí na palubu tohoto vlaku a jízda v magickém expresu začíná. 

Postupně se Flinn dozvídá, že se jedná o internát pro mimořádné děti z komplikovaných rodin. Každý ze studentů má svou vlastní jízdenku, a proto můžou ve vlaku být a studovat. Jenže problém nastává tehdy, když se zjistí, že Flinn žádnou jízdenku nemá. Co teď? Vyhodí ji z vlaku? Může zůstat a dále pátrat po bratrovi?

Získává si nové kamarády, kteří ji berou takovou, jaká je, a záleží jim na ní. Jednou z nich je Pegs. Líbí se mi, že je veselá, nosí sukni po kolena s nadýchaným tylem a k tomu proužkované ponožky. Kdo z nás by se odvážil této kombinace? Dalším přítelem se stává Kasim s modře nabarvenými vlasy (má můj obdiv).  V příběhu se objevuje také madam Floretová, učitelka a průvodčí v jedné osobě. Její rudé rty, špičaté nehty, blond vlasy a jehlové podpatky už mi naznačují, že tato postava bude přísná. Jak čtu dále, je mi stále více nesympatická. Vadí mi, že komolí slova, věty jsou pak vtipné nebo nedávají smysl.

Celkový nápad na příběh o magickém expresu se mi moc líbí. Jen mi přijde, že se těch 352 stran snažíte přežít než užít. Děj je pro mě pomalý, málo akce a napínavých situací. Na druhou stranu jsou pěkně popsány hlavní postavy, což mi ale k dobrému hodnocení nestačí. Nejsem si jista, zda se mi bude chtít sáhnout po druhém díle, abych zjistila, jak příběh s Flinn pokračuje. Možná to ale může být pomalý začátek záměrně, který bude dalším dílem postupně gradovat. Nechám se překvapit.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm