07/01/2020

Jeden temný trůn


Bitva začala. Vítěz bere vše.

Autor: Terka

Po dočtení prvního dílu série Temné koruny jsem byla docela rozpačitá, nápad nebyl vůbec špatný, ale nějak se mi to celé táhlo, něco tomu zkrátka chybělo. Přesto jsem věděla, že se do dalšího dílu zřejmě pustím, protože závěr se autorce skutečně povedl a mě zajímalo, kudy se cesty sester budou ubírat.


Tři sestry. Trojčata. Každá má být podle tradic obdařena nadáním. Jedna míchá jedy, druhá ovládá živly, třetí zvířata a květiny. Ovšem jen jedna se může stát královnou. Ta nejmocnější. Ta, která je schopná zabít své sestry. Jenže, jak se ukáže, není to tak jednoduché, jak by se na první pohled mohlo zdát. Slabá Katharine je silnější než kdy dřív, Arsinoe odhalila pravdu o svých schopnostech a hodlá toho maximálně využít, no a Mirabella už rozhodně není favoritka jako na začátku…

Takhle, pořád mám k této sérii výtky, ovšem druhý díl je dle mého názoru rozhodně povedenější, a to díky vývoji postav a akčnějšímu ději (tedy alespoň v druhé části knihy). 

Jeden temný trůn začíná velmi slibně, je plný nejistoty, oťukávání a snahy navázat spojenectví na tenkém ledě, ovšem poté přichází velmi pomalá a táhlá část, dokonce bych řekla, že se v knize objevují výplňkové scény, pravdou ale je, že v druhé části si užijeme daleko více akce a bojů, a jestli autorka něco umí, je to psaní bojových scén.

Přestože se mi první část knihy táhla, musím uznat, že autorka umí psát. Má svůj styl, díky němuž vám čtení bude ubíhat docela rychle. Dovede skvěle popsat atmosféru, vystihnout postupný vývoj postav a svět má vymyšlený výborně.

Co se mi tentokrát hodně líbilo, byl vývoj postav. Z předchozího dílu jsem si oblíbila Arsinoe, která, přestože objevila pravdu o svých schopnostech, zůstává věrná svým lidem. Katharine, kterou jsem teda moc nemusela, mě tentokrát začala hodně bavit. Už to není ta bledá křehotinka, ale je silná, sebevědomá a zákeřná. A konečně Mirabella, ta se od začátku snažila zarazit boje mezi sestrami, ovšem pokud chce zachránit svůj lid, nezbyde jí nic jiného než bojovat.

V jednotlivých kapitolách se střídají vhledy do jednotlivých království. Celý příběh je psán v er formě, proto můžeme sledovat i osudy vedlejších postav, které jsou také docela zajímavé.

Mám-li to shrnout, rozhodně je druhý díl oproti prvnímu lepší. Ovšem stále mi v sérii něco chybí. Možná, kdyby kniha byla kratší, osekanější (obzvláště v té pomalé, táhlé části). Přesto však zřejmě sáhnu po pokračování, protože ten konec!? Autorka psát umí - dovede vystavět svět, zápletku a skvěle vylíčit postavy, proto věřím, že u třetího dílu využije svého potenciálu naplno.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm