09/01/2020

Dva tajemství neudrží


Další povedený thriller autorky bestselleru „Jeden z nás lže“

Autor: Nela

„Ukaž mi přebal knihy a já ti řeknu, jaká je.“ To však tak úplně neplatí o knize Dva tajemství neudrží. Kdybych šla do knihkupectví s cílem koupit si thriller, zřejmě bych si tento titul neodnesla. Na přebalu není nic, co by mne na první pohled upoutalo, nic, co by lahodilo mým očím natolik, abych po knize sáhla. Na druhé straně, není to žádná „romanťárna“, u thrilleru se vám často napětím tají dech, často do několika posledních stran netušíte, jak to celé dopadne. A přesně to naznačuje přebal této knihy. Když se na něj po dočtení znovu zadívám, nabývám pocitu, že každá červená rýha naznačuje jednu z pohřešovaných dívek, každý kousek volného šedého prostoru ve mně navozuje napětí, cítím z něj tajemno.


„Musím to dostat zpátky. Neměla jsem to dělat… Neměla jsem. Musím jim to říct. Je to celé špatně, není to správné.“

Příběh pojednává o Ellery, která se se svým bratrem Ezrou přestěhuje do města Echo Ridge za jejich babičkou. Město však není tak kouzelné, jak se na první pohled zdá. Kdysi zde vyrůstala jejich teta, která v sedmnácti letech beze stopy zmizela. O pět let později někdo zavraždil královnu plesu. Ellery zjišťuje, že má malebné městečko tajemství víc než dost. Skoro každý člověk zde něco skrývá a málokdo se projeví jako nevinný občan. Po cestě do babiččina domu je čeká velký problém, který je však přivede na stopu další pohřešované dívce. Poté, co někdo zfalšuje výsledky soutěže královny plesu, se nevyhne ani Ellery výhružným vzkazům na skříňkách, garáži, a dokonce i autu. Ples absolventů je tak vyhlášen nebezpečnou událostí pro všechny, zvláště pro zvolené královny. Avšak nikdo nemohl vědět, že je vrah blíž, než by očekávali. 

„Když něco zkoumáte moc podrobně, vypadá to vždycky špatně, ne?“

Postavy příběhu jsou mi velmi blízké, možná proto, že jsem s nimi mohla v mnoha chvílích soucítit a souhlasit. Nejvíce asi s Ellery, které mozek „jede“ vždy na plné obrátky, zvláště pokud se stane něco podivného. Je to ten typ člověka, který se jen tak nedá a vyšetřuje záhadu města i přesto, že ji od toho všichni odrazují.

Nejvíc mě však překvapil vztah s jejím pozdějším přítelem Malcolmem. Nevyzněl, jak je v YA knihách obvyklé, jako klišé. Malcolm byl vždy na seznamu podezřelých, jelikož jeho starší bratr chodil kdysi s jednou pohřešovanou dívkou. I přes to, že ho Ellery chvilku taky podezřívala, našli si k sobě cestu a pomáhali si navzájem v pátrání.

V knize je spousta postav, což spatřuji jako negativum. Někdy jsem musela otočit stránku, abych si připomněla, kdo ona postava vlastně je a jakou má v knize roli. Po začtení se však zorientujete a díky napínavému příběhu hltáte i tak stránku za stránkou.

Pokud máte rádi zapeklité záhady, mohu vám knihu Dva tajemství neudrží pouze doporučit, neboť zamotaných teorií je zde víc než dost. Musím říct, že tohle byla po dlouhé době kniha, která dokázala odloudit mou mysl od zbytečností a opravdu se ponořit do děje.
A věřte, že dva tajemství opravdu nikdy neudrží…


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm