14/12/2019

Zarua

Ztracené město.

Autor: Markét

Zarua už od začátku zachytila moji pozornost. Abych si nějakou knihu chtěla přečíst, musí mě zaujmout nejen krátce vysvětleným dějem, ale i jak vypadá. Zarua splnila oboje.  Vtáhne vás do jejího světa, donutí vás vše prožívat. Já sama jsem během četby ztratila pojem o tom, co je skutečnost, a co jiný svět.


„Potřebuji pomoc, potřebuji vedení,“ prohlásil nahlas do prázdné místnosti. „Jak zachráním své přátele? Jak zachráním sebe?“
Jedinou odpovědí mu bylo ticho.

Nevím, či můžu říct, že mladý čaroděj Paddren je hlavní postava, proto řeknu, že to je jedna z nejdůležitějších postav příběhu. Paddrena trápí podivné vize, ve kterých vidí starobylé město na pokraji vyhlazení. Když za tajemných okolností zemře jeho mistr a Řád čarodějů odmítne jeho smrt vyšetřovat, Paddren se zaváže, že s pomocí svých přátel vraha odhalí. Pátrání je zavede na strastiplnou cestu plnou nájemných vrahů, sekt a hrozivých nestvůr stvořených krvelačnou magií. Ale Paddrena nic nezastaví. Vidění, která ho spojují se vzpomínkami dávno mrtvého čaroděje, jsou klíčem k rozluštění mnoha hádanek. A on se je hodlá rozluštit. Zjistí, co způsobilo opuštění Zarui? Zachrání svůj lid před temnotou a zkázou, která se pomalu začíná šířit ze zapomenutého města? 

„Zatímco Paddrenovo spojení bylo jako pohlazení motýlího křídla, dotyk čaroděje ze sekty se podobal smrtícímu sevření obra.“

Charakteristika každé postavy je unikátní ve svém stylu, každá postava má své plusy a mínusy. Paddren by se vám zdál hodně tvrdohlavý, a i když občas je, bývá pravým opakem: je moudrý a dělá, co může, aby si jeho přátelé neublížili. Je taky hodně nedůvěřivý, ale zase na druhou stranu, kdo by v jeho situaci komukoliv věřil? Obdivuju jeho odhodlání, já bych to nedala.                         

Varnia, jedna z dalších hlavnějších postav, má hodně kuráže a jde do všeho s neuvěřitelnou odvahou, za což ji také obdivuji. Sice jde do všeho s odvahou, ale i s lehkomyslností, což ji několikrát málem stálo život nebýt ostatních.

Leyoch je odvážný, silný a ohromuje mě, kolik toho zvládl. Hodně přemýšlí, než něco udělá, ale jsou výjimky, kdy maličko nepřemýšlí - hlavně když jde o záchranu Varnie.

Ke knize žádné velké výčitky nemám. Maximálně, že by se mi tam líbila alespoň malá mapa tohoto světa. Ale zase na druhou stranu, nutilo mě to víc přemýšlet nad krajinou, takže i nad celým dějem, což se mi líbí. Pár kraťoučkých úryvků mi přišlo hodně drastických, ale možná to je jen proto, že nemám ráda horory.

Knihu jsem si zamilovala a přidávám ji na seznam mých oblíbených knížek.

„Paddren se na čaroděje podíval. Těžko se mu přijímalo, že zemřel, když jeho duch stále vypadal tak plný života.“

Knihu vřele doporučuji všem, nejen milovníkům fantasy jako jsem já. Jak už jsem řekla, kniha vás do sebe vtáhne a pak vám bude líto, že jste ji dočetli.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm