27/12/2019

Luna - Prokleté město


Příběh plný elfů.

Autor: Lea

Když se mi tato kniha dostala do ruky, hned jsem věděla, že bude naprosto úžasná. Stříbrné písmo na obalu by zaujalo každého, stejně jako dívka sedící na hřbetu vlka. Z obrázku na obalu jsem si myslela, že to bude o nějaké malé holce, která se po hlavě vrhá do nebezpečí, jak to v knihách bývá. Již brzy jsem zjistila, jak moc jsem se mýlila.


Tato kniha je o měsíční elfce Luně, kterou vychovala vlčí smečka v lese Víříně. Luna má naprosto milou a přátelskou povahu, okamžitě jsem si ji zamilovala. I její vzezření je velmi výrazné, posuďte sami:

„Její mléčně bílá pokožka by se zdála téměř namodralá. Už v mladém věku byla obdařena nesmírnou krásou, jemnými rysy a šibalsky vyhlížejícíma očima.“

Kromě vlků má taky přítele Bažinatce, jenž je zároveň jejím učitelem. Bažinatec je celkem vtipná postava a řekla bych, že nepůsobí takovou tou typickou učitelskou autoritou. Chová se spíš……. cákle. 

Luna žije spokojeně s vlky a o své pravé rodiče se nezajímá. Ovšem jen do doby než někdo na její domov zaútočí. Luně se však podaří utéct za svým učitelem Bažinatcem, který jí poodhalí její minulost. Elfka však chce vědět víc. A v této chvíli už vás děj vtáhne natolik, že knihu do jejího dočtení neodložíte. Nenechte se tedy odradit pomalejším začátkem, protože pak to skutečně stojí za to!

Luna je tedy rozhodnuta najít svou skutečnou rodinu, a proto se vydá do podzemního města temných elfů Rasgaroku, kde se seznámí s hodným temným elfem Darkanem, s nímž se hned spřátelí. Ten musí dokončit svou nebezpečnou misi pro záchranu zlatých elfů…

Tato kniha se mi až na trochu nudný začátek velmi líbila. Byla skutečně napínavá a já měla problém ji byť jen na chvíli odložit. Občas mě kniha dokázala i pobavit, a to třeba v případě Luniných nadávek a klení (no nepobavily by vás výrazy jako „horybum“ nebo „u kaštanu“?).
Tuto knihu si zkrátka zamilujete. Doporučila bych ji hlavně dívkám, ale věřím, že spousta mladých čtenářů by obdivovala elfského bojovníka Darkana. Už se těším na další díl.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm