29/12/2019

Mína a kočky: Ruby se ztratila


Co takhle se proměnit třeba v kočku?

Autor: Bára

Úplnou náhodou se mi do rukou dostala knížka ze série Mína a kočky – Ruby se ztratila. Jedná se již o třetí díl, a proto jsem si říkala, jestli má vůbec smysl pouštět se do rozběhnuté série bez znalostí předchozích příběhů. Dostalo se mi informace, že díly na sebe navazují jen volně, tak jsem se do knížky tedy pustila.


Mína je na první pohled úplně normální dívka, ovšem má jednu zvláštní schopnost – dokáže se proměnit v kočku. Může si tak užívat nejen se svými lidskými kamarádkami, ale i s těmi čtyřnohými, a vidět tak svět z úplně jiné perspektivy. Její schopnost však pro ni není jen zábavou, vyplývají z ní i povinnosti. Stala se totiž strážkyní zdejšího kočičího spolku, což znamená, že kočkám pomáhá řešit jejich problémy.

Tentokrát musí pomoct Ruby, novému koťátku kamarádky Evičky. Žárlí na ni totiž kočka Kiki, kterou má Evička už dlouho. Kiki chce, aby Ruby navždy zmizela z jejich domu, protože místo ní si všichni hrají a všímají jen Ruby. 

Kniha je určena dětem od pěti let, já si ale dokážu představit, že se do ní budou pouštět zhruba sedmileté dívenky, které už umí samy číst. Tohle je totiž ideální kniha na toto období jak svým grafickým zpracováním, tak obsahem.

Text je totiž psán poměrně velkým písmem, věty nejsou příliš dlouhé, byť jsou delší kapitoly, ty zřejmě mohla autorka udělat kratší (ale to není nic, co by nevyřešila záložka, že). Ilustrací je v knížce spousta, co mě však mrzí, že nejsou barevné – myslím, že by to knížce opravdu slušelo.

Příběh samotný je pro začínající čtenáře úplně ideální – odehrává se sice v současném světě, který děti znají, ale obsahuje i fantasy prvky, což je pro čtenáře, kteří přecházejí z pohádkových knížek, to pravé ořechové. Samotný způsob vyprávění je velmi milý, příběh příjemně plyne a vzhledem k cílovce neočekávejte žádné zásadní zvraty.

Je to zkrátka příjemný, milý příběh určený především dívkám okolo sedmi let. A já se určitě podívám po předchozích dílech této série.





Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm