29/12/2019

Karlík se mění ve slepici


Karlík McGuffin má obrovské tajemství…

Autor: Kája

Když se mi do rukou dostala tahle třpytící se zlatá kniha, řekla jsem si: „Tak to bude zajímavé“. A přesně tak to taky bylo. Přestože kniha Karlík se mění ve slepici asi není úplně pro mou věkovou kategorii, zaujala mě, protože je vážně vtipná, a díky většímu písmu se čte poměrně rychle.


Karlík není tak docela normální kluk - má tajemství. Může se měnit ve zvířata jako třeba pavouka, blechu, holuba nebo třeba nosorožce. To je možná super schopnost, ale jenom když ji umíte ovládat, a to Karlík neumí, takže pokaždé, když ho něco trápí, se to stane. A právě teď Karlíka trápí hrozně moc věcí - má bratra v nemocnici, rodiče, kteří panikaří, a ve třídě si na něho zasedl školní tyran. Ale naštěstí má tři nejlepší kamarády, kteří mu pomůžou vymyslet co udělat s touhle jeho schopností, aby ho nedostala do potíží.

Po knize jsem sáhla, protože jsem se potřebovala oprostit od milostných či tragických dramat, která obvykle čtu, a strávit odpoledne jednoduchým čtením, při němž mohu jen tak vypnout a pobavit se. A tenhle účel splnil Karlík se mění ve slepici na jedničku. 

Příběh jako takový mi přišel velmi jednoduchý, ale je pravdou, že nejsem cílovkou této knihy, proto jsem s tím více méně počítala. Co je potřeba vyzdvihnout, je svižnost vyprávění, příběh totiž díky vtipnému vypravěči odsýpá. Vypravěč mě vlastně bavil úplně nejvíce z celé knihy. Byl snad vtipnější než samotný hlavni hrdina nebo jakákoli jiná postava v příběhu.

„Kůže mu připadala zvláštní. Živá. Podíval se na ruku a pořádně se vyděsil, protože uviděl, jak mu z každého kousíčku kůže vyrážejí chlupy. Zvláštní bylo, že se zároveň zvětšoval pokoj. Ale ne, uvědomil si Karlík, pokoj se nezvětšuje - to on se zmenšuje!“

Ilustrace jsou u této knížky naprosto dokonalé. Obrázky sice nejsou úplná mistrovská díla, ale rozhodně mě bavilo si je prohlížet, navíc skvěle doplňovaly ztřeštěný příběh.

Knihu bych doporučila především dětem v 2. - 6. třídě. To znamená buď začínajícím čtenářům, nebo těm, co jim čtení zatím moc neříká a hledají k němu cestu. No, anebo těm, kterým se zalíbila obálka, protože je stejně šílená jako samotný příběh.





Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm