14/11/2019

Obři, bacha!

Uvolněte cestu Claudette, malé obrobijce!
Autor: Kája

„Cože? Já, osmačka, mám číst komiks pro malá děcka?“ Přesně tyto otázky a mnoho dalších se mi vyrojily v hlavě, když se mi dostala do rukou kniha Obři, bacha. Ač mne na první pohled upoutal její přebal a název, přesto jsem si knihu ze školní knihovny odnášela s despektem. No, alespoň nahlédnu do dětského světa a zjistím, co čtou dnešní děti (člověk si na tom všem musí najít nějaké pozitivum).


Možná to teď bude znít jako klišé, ale i já, čtrnáctiletá holka, jsem si tuto knížku užila.  Je mnohem zábavnější a napínavější, než se na první pohled zdá. Pro milovníky fantazie, jako jsem já, je tento komiks jako spřízněná duše. Kniha je srozumitelně, jasně napsaná, a tak jsem se od ní nemohla odtrhnout.

Ilustrace vypadají poměrně jednoduše, ale přesto jsou přesné a k tomu i vtipné. Jedna postavička je zajímavější než druhá.

Nejvíce mě zaujala hlavní hrdinka Claudette (podle názvu knihy bych očekávala hlavního hrdinu kluka, přeci jen ti jsou všude rytíři, princi, statečnými kováři…). Claudette je však pořádně kurážné děvče, které nic nezastaví, odvahy a statečnosti má na rozdávání a chce se stát obrobijkyní. 

Děj knihy je jednoduchý, ač se v něm prolínají dva příběhy. První, příběh čtyř kamarádů - Claudette a Gastona (jejich otec je bývalý bojovník, nynější kovář na vozíčku), budoucí princezny, dcery markýze, Majdy a jejich psa Reka, kteří se vydávají na cestu plnou dobrodružství s cílem najít a zabít obra, jenž podle místního starce chodíval do městečka a jedl dětem nožičky. Po neuváženém odchodu neohrožené čtyřky za dobrodružstvím se však vydávají vystrašení rodiče a několik statných mužů z obyvatelstva na jejich záchranu, což tvoří druhou dějovou linii.

„Bylo to nejstrašlivější stvoření, jaké kdy vkročilo do našeho údolí… Zvrácené monstrum, kterému činilo radost terorizovat naše milované sto Mont Petit Pierre. Říkali jsme mu požírač dětských nožiček.”

Pro napětí a sílu vtáhnout do děje bych knihu doporučila dětem, které láká objevovat nové světy, dostávat se svou fantazií do pohádkově dobrodružných světů a ještě se při tom pobavit. Formu komiksu jistě ocení i méně zdatní čtenáři.





Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm