11/09/2019

Štěstí v lásce


Když peníze lidi změní….
Autor: Olivka

Maddie pochází z rodiny s finančními problémy. Její rodiče se kvůli tomu často hádají a její bratr si nabral studentské půjčky, kvůli kterým teď nemůže dostudovat. Maddie je ukázkový studijní typ, učení věnuje většinu svého volného času. Potřebuje totiž získat stipendium na vysokou školu, kterou by jí rodiče nezvládali platit.  Pokud se neučí, najdete jí v místní zoo, kde brigádničí společně s velmi sympatickým, milým a vtipným Sethem. Samozřejmě jsou ale jen kamarádi… Jednoho dne se na Maddie usměje štěstí. Podlehne přemlouvání prodavačky z mini marketu a vsadí si v loterii. Přestože je větší pravděpodobnost, že vás trefí blesk, než že vyhrajete v loterii, Maddie vyhraje 30 milionů dolarů. Peníze, které obrátí její život na ruby. Nemusí se už strachovat, zda dostane stipendium, může splatit bratrovi půjčky, její matka už si nemusí brát v práci přesčasy a přestanou se s otcem hádat kvůli neustálému tlaku z nedostatku financí. Zkrátka Maddie od teď bude žít naprosto úžasný a bezstarostný život. Všechny problémy zkrátka zmizí.... A nebo taky ne. Brzy totiž zjistí, že spousta lidí se ji snaží zneužít a že neví, komu může věřit. Možná ani svým kamarádům a rodině...


Kdo zná Kasie Westovou, ví, že píše feelgood romantické knížky. Takové příjemné oddychové čtení, ale bez větší hloubky. Zkrátka, co si budeme namlouvat, žádné napínavé zvraty ani cliffhangery čekat nemůžeme... Štěstí v lásce je přesně tento případ, takže je potřeba začít číst knížku s reálným očekáváním. Pokud styl Westové moc nemusíte, nebo obecně nemáte rádi romantické knihy, asi příběh nebude nic pro vás... 

 Já však tento případ nejsem a (skoro) všechny knížky Westové zbožňuju. Na Štěstí v lásce jsem se těšila už nějakou dobu. Četla jsem hodně kladných recenzí a ohlasů a doufala, že mě knížka nezklame. Štěstí v lásce však naprosto předčilo má očekávání a můžu upřímně říct, že za mě je to jeden z jejích nejlepších románů.

Hlavní hrdinka mi ze začátku moc nesedla. Byla příliš naivní. Pak jsem si na ni ale zvykla a do jisté míry ji i začala chápat. Co jsem ale pochopit a tolerovat nemohla, byla její rodina. Možná ještě chápu jejího bratra, přece jenom byl ještě teenager, ale přes její rodiče jsem se nemohla přenést. Její rodiče se jí pokoušeli vyždímat z peněz a vlastní dceru brali jako bezednou pokladničku. To mi zkrátka přišlo příliš.

„Peníze lidi mění. Nutí je lhát a krást. Vyzrazovat tajemství a manipulovat. Nemůžu věřit nikomu. Když se na mě někdo podívá, nevidí teď nic jiného než bankovní účet. Úplně každý člověk v mém životě.“

Body navíc ale připisuji za extra sympatického Setha. Ten se autorce skutečně povedl.  Byl milý, vtipný, obětavý. Takový ten člověk, kterého prostě všichni musí mít rádi, ale zároveň nebyl až protivně dokonalý, jak už tomu bývá v young adult knihách zvykem.  Vždycky tu pro Maddie byl a stal se její oporou (kdybyste někoho podobného znali ve skutečném životě, dejte mi vědět). Proto mě trochu mrzelo, že mu Maddie o své výhře neřekla dříve. Že mu nevěřila, že by se nezměnil, že by ji neviděl pořád stejně...

„Jestli nemůžu věřit ani vlastní rodině, komu pak věřit můžu? Sethovi. Můžu věřit Sethovi. Zůstal tím jediným člověkem, který o tom neví, a stejně mě měl rád. Tím jediným, který se nezměnil.“

Kasie Westová má nezpochybnitelný spisovatelský talent. Vždy dokáže i z mála vykřesat nápaditý a čtivý příběh. Od knížky jsem se nemohla odtrhnout, i když se tam vlastně nic moc nedělo. Samotnou mě překvapilo, jak moc mě knížka bavila. Štěstí v lásce je ideální čtení na víkend. Člověk nemusí nad ničím přemýšlet a příjemně se odreaguje. Doporučuji ji všem příznivcům romantických knížek a K. Westové.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm