21/08/2019

Holka mimo rytmus


Návrat do Creekwoodu

Autor: Terka

Nevím, jak to máte vy, ale já, když slyším jméno Simon, okamžitě vidím svou platonickou lásku, Simona Spiera. Vždycky mi naskočí takový ten přihlouplý úsměv, protože ho zkrátka nejde nemilovat. Jakmile jsem zjistila, že u YOLI vyjde volné pokračování, Holka mimo rytmus, odpočítávala jsem dny do jeho vydání, protože prostě Creekwood.


Tentokrát se Becky Albertalli zaměřila na Leah, Simonovu nejlepší kamarádku. Leah si připadá dost odlišná od většiny lidí, včetně svých kamarádů, a moc jí nepřidá ani to, že skrývá své největší tajemství. Leah je totiž bisexuálka, což zatím neprozradila vůbec nikomu… Dokonce ani svému nejlepšímu kamarádovi Simonovi, který by ji určitě pochopil jako nikdo. Navíc se blíží maturita, a to pro jejich partu znamená, že se brzy každý vydá na jinou stranu země na vysokou.

„Představuju si, jaké je to být Simon. Plout životem s vědomím, že na vás někdo myslí. To musí být ta nejlepší část zamilovanosti – pocit, že máte domov u někoho v hlavě.“

Jako takhle, řekněme si to upřímně, Leah je místy fakt na facku. Věčně je s něčím nespokojená, něco se jí nelíbí, místy působí až sobecky. Ale přiznejme si, že takhle to v hlavě teenagerů skutečně často vypadá. Teda alespoň v té mé, takže mi autorka skrze Leah tak trochu nastavila zrcadlo.

Z čeho jsem ale byla absolutně nadšená, bylo pokračování příběhu Simona. Prostřednictvím Leah můžeme sledovat, jak se jeho život ubírá dál. Samozřejmě ne jen Simona, ale celé party, včetně Nicka, Abby, Garretta a ostatních z Creekwoodu.

Celý příběh je odvyprávěn tak, jak jsme u Becky Albertalli zvyklí – svižně, vtipně, čtivě. Příběh opravdu odsýpá a člověk se ani nenaděje a je u konce. Je to přesně takový ten feel good román. Po jeho přečtení budete mít úsměv na rtech a pocit, jako byste patřili do party z Creekwoodu.

Autorka opět přichází s problematikou vztahů mezi mladými, včetně LGBT tematiky. Ukazuje, že vztahy nejsou jen sluníčkové, objevují se v nich problémy, a někdy dokonce i končí…

Podtrženo sečteno, Simon je jen jeden (a já tajně doufám, že se k němu autorka ještě vrátí), to ale neznamená, že by mě Holka mimo rytmus nebavila, právě naopak. Je to přesně ten typ knihy, který si chcete přečíst, když potřebujete zlepšit náladu, nebo jen vykouzlit úsměv na rtech. To totiž Becky Albertalli skrze své knihy opravdu umí.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm