02/07/2019

Deník báječného kamaráda


Poseroutka očima Rowleyho Jeffersona.

Autor: Honza

Asi není nikdo, kdo by neznal Grega Heffleyho, alias malého poseroutku. Jeho deníky se staly doslova fenoménem a ve škole neznám nikoho, kdo by nepřečetl alespoň jeden díl. Není se čemu divit, jeho zápisky jsou vtipné a spousta z nás se alespoň v jedné historce pozná. A co je povzbuzující – deníky jsou vhodné i pro nečtenáře, protože obsahují poměrně málo textu a spoustu obrázků. Ale po třinácti dílech si asi autor, Jeff Kinney, řekl, že je čas na změnu, a rozhodl se zaměřit na jednoho z Gregových kamarádů, Rowleyho.


„Jmenuju se Rowley Jefferson a tohle je moje knížka. Píšu si teď deníček stejně jako můj kamarád Greg. Moje knížka se jmenuje Deník báječného kamaráda. Protože to o mně vždycky říká můj táta.“

Rowley Jefferson, Gregův nejlepší kamarád, se rozhodl psát svůj vlastní deník, což se ale Gregovi vůbec nelíbí. Obviňuje ho, že mu ukradl jeho nápad a zažaluje ho za to. Pak ale přijde s nápadem, že by mohl napsat jeho autobiografii, protože jednou bude Greg slavný a bohatý a každý bude chtít znát jeho životopis, takže na tom vlastně vydělají oba. Rowley s nápadem souhlasí a my tak máme možnost poznat Grega z trochu jiného úhlu. 

Moji rodiče občas říkají věci z kterých mám pocit že si o Gregovi nemyslí to co já… „Nemáme Grega rádi!“

Zpracování Rowleyho deníku je obdobné jako to Gregovo. Poměrně málo textu, takže si opět přijdou na své i ti, kteří příliš nefandí dlouhým textům. Podobné jsou i malůvky, jen Rowley nekreslí nosy. A v textu nepíše čárky (to mi, přiznám se, trochu vadilo).

Co mě ale trochu překvapilo, byl samotný příběh. Čekal jsem více Rowleyho, méně Grega, ale opak byl pravdou. Většina zápisků se točila jen kolem Grega, což se dalo čekat, když je Rowley jeho nejlepší kamarád, ale přeci jen jsem čekal trochu víc. Navíc je zde Greg vykreslen jako fakticky otravný týpek. A to nepřeháním. Místy mi opravdu lezl neskutečně na nervy a nechápal jsem, proč se s ním Rowley vůbec baví, takže mě kvůli tomu štval vlastně i Rowley.

Od Deníku báječného kamaráda jsem čekal prostě něco jiného. Není to špatné, opět je kniha plná vtipných hlášek, ale nebylo to ono. Pokud tedy do téhle knihy půjdete s tím, že to bude něco jako poseroutka, budete možná trochu zklamaní. Proto vám radím, berte knihu jako doplněk ke Gregovým deníkům, který vám o něm prozradí věci, které by na sebe přeci sám nepráskl.






Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm