02/06/2019

Wildcard: Divoká karta


Přichází čas odvety

Autor: Olivka

I když z posledního warcrossového zápasu Emika Chaneová málem nevyvázla živá, odvážně se hrne do dalšího nebezpečí. Přistoupí na Zerovu nabídku a vrhne se do boje za zničení algoritmu Neurolinku Hidea Tanaky. Ale dá se Zerovi opravdu důvěřovat? Je skutečně ten, za koho se vydává? A jsou jeho plány skutečně tak bezelstné a nevinné, jak tvrdí? Emika teď nemůže věřit ani Zerovi, ani Hideovi, do kterého je ale stále zamilovaná. Jediný, komu může opravdu důvěřovat, jsou její přátelé a bývalí spoluhráči z warcrossového týmu - Fénixoví jezdci. Podaří se Emice odhalit pravý zdroj nebezpečí, než bude příliš pozdě?


„Když jsem poprvé přijala Hideovu nabídku, myslela jsem, že největší riziko je, že mi někdo ukradne identitu nebo se setkám tváří v tvář s jiným hackerem ve Warcossu. Teď jsem se ale zapletla do sítě tajemství a lží a jediný chybný krok by mě mohl stát život.“

Od chvíle, co jsem dočetla Warcross, jsem se nemohla dočkat, až budu konečně držet v ruce druhý díl. Netrpělivě jsem listovala edičními plány, surfovala na webu nakladatelství Cooboo a zoufale se snažila najít datum vydání Wildcard. Ale přiznám se, že jsem zároveň měla i trochu obavy. Druhé díly většinou nebývají tak dobré jako ty první a já si nechtěla zničit ten úžasný pocit, který jsem měla po dočtení prvního dílu této duologie. 

Naštěstí se mé obavy nevyplnily a strach se ukázal naprosto neopodstatněný. Marie Lu opět naplno ukazuje svou fantazii a spisovatelský um a Wildcard mě rozhodně nezklamal. I když už Emika není oficiální součástí warcrossového týmu - Fénixoví jezdci, o hru jako takovou nás zcela neochudí. Warcrossových zápasů sice není tolik jako v předchozím díle, ale děj má i tak spád. Příběh je akční, napínavý a nadupaný až do konce. Minimálně tak jako první díl. Stránky mi opět doslova utíkaly pod rukama a po chvíli byl příběhu konec. Zakončení série ale bylo moc příjemné. Ne, že bych měla radost z toho, že příběh končí. To právě naopak, ale snažím se říct, že autorka dala této úžasné sérii důstojné zakončení, takové jaké si zaslouží. Žádný odbytý konec, ani nervy drásající cliffhanger.

Ve Wildcard se také můžeme setkat s některými novými postavami. Hlavně Jax jsem si skutečně zamilovala. Nebudu vám ji tady složitě popisovat, má totiž dost složitý charakter, prostě si to musíte přečíst sami. Pouze vám napovím, že to není žádná bezbranná, křehká květinka. A vůbec, Marie Lu netvoří žádné ufňukané hrdinky. Všechny, ať už Emika, Jax, nebo třeba Hammie, jsou sebevědomé, silné, nezávislé ženy. Což je v young adult dost osvěžující. I všechny ostatní postavy byly moc fajn s propracovaným charakterem a bavily mě. Nic nebylo černo bílé a u některých postav nešlo úplně lehce a jednoznačně určit, zda jsou záporáci, nebo kladní hrdinové.

„Navzdory všem okolnostem se vedle něj nějakým podivným způsobem cítím v bezpečí. Těžko tomu uvěřit, když si uvědomím, že ještě před nedávnem jsem Zera právě na tomhle místě viděla a považovala ho za nepřítele, za kořist, kterou musím pro Hidea dopadnout. Teď je kořistí naopak Hideo.“

Kniha je naprosté musthave pro všechny, kterým se líbil Warcross. A pokud jste ještě tuto série nezačali číst, tak to musíte okamžitě napravit. Navíc brzy by se měly zveřejnit jména zbylých zahraničních autorů, kteří přijedou na letošní festival Humbook. Můžeme tedy doufat, že Marie Lu bude mezi nimi.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm