02/06/2019

Pan Podpostel


Pan Podpostel a jiní bubáci

Autor: Bára

Co se týče tvorby pro děti, považuji nakladatelství Albatros za špičku na českém trhu (není se čemu divit, když na našem trhu působí sedmdesát let) – jejich knihy bývají zárukou kvality a málokdy jsem se spálila. Zajímavé tituly, kvalitní překlad, nádherné ilustrace. Proto každý měsíc pokukuji po edičním plánu, abych o nic zajímavého z jejich produkce nepřišla. A pak to přišlo! Vydání knihy Pan Podpostel Chrise Riddella!


Všichni to z dětství známe – podivné zvuky v pokojíku, jakmile se zhasne, naše fantazie se rozjíždí na plné obrátky (já osobně jsem pod postelí měla jeskyni, v níž žily čarodějnice, a pokaždé jsem se bála, aby mě svými pařáty nestáhly k sobě dolů, proto jsem přijala bezpečnostní opatření - do postele jsem skákala z větší vzdálenosti). A nejinak to má Jeník, hrdina našeho příběhu. Tomu pod postelí žije bubák – pan Podpostel, který má problém se spaním na tvrdé podlaze. Poprosí tedy Jeníka, aby si mohl lehnout k němu do postele. Jenže jakmile usne, chrápe tak, že si chudák kluk musí dojít pro špunty do uší. Jenže ouha, to se ukáže jako osudová chyba. Z šuplíku na něj totiž vyskočí Muchla a Mačkal, příšerky, kterým je v šuplíku těsno, a proto také chtějí spát s Jeníkem v posteli. A tím to zdaleka nekončí, takových nočních návštěvníků má totiž plný pokoj a chudák Jeník nakonec musí zůstat spát na zemi…. 

Pan Podpostel je první obrázkovou knihou pro děti, kterou Chris Riddell před více než třiceti lety vytvořil. Abych pravdu řekla, příběh je spíše průměrný, nic zásadního od textu neočekávejte, přeci jen je to kniha pro děti od tří let. Co ale očaruje všechny, děti i dospělé, jsou celostránkové ilustrace. Upřímně jsem samotný text kolikrát ani nevnímala, ale jen koukala na tu nádheru. Je to přesně ten typ ilustrací, které si člověk chce prohlížet stále dokola a nikdy ho to neomrzí.

Máte-li doma malé děti, které chcete vést k lásce ke knihám, je tohle přesně ten kousek, co byste jim měli pořídit do knihovničky. Budou ty obrázky milovat a chtít si je neustále prohlížet. Posuďte sami.







Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm