04/06/2019

Třídní šašek - volte mě!


Nástupce slavného Poseroutky?

Autor: Bára

Znáte ten pocit, když od knihy absolutně nic neočekáváte a ona vás pak chytí tak, že ji nechcete odložit, dokud ji nedočtete? Tak přesně tohle se mi přihodilo s knihou Třídní šašek – Volte mě! Ne, že by se jednalo o extrémně napínavý thriller, u něhož si okusujte nehty, je to kniha pro děti od sedmi let, ale je tak vtipná, že jsem se místy smála nahlas a zkrátka ji musela přečíst na jeden zátah.


Max je třídní šašek a má velký problém s třídním učitelem, panem Armstrongem. Pan Armstrong je tělocvikář, který žije jen svým předmětem. A jelikož Max není zrovna sportovní typ, nevidí učitel žádný důvod, proč by měl být Max na světě. A když se v jeho kabinetu objeví hovínko, okamžitě obviní Maxe, který tvrdí, že je nevinný. Situace se vyvrbí tak, že se Max rozhodne kandidovat na předsedu třídu, aby skoncoval s otravným třídním. 

„Ze zastávky jdu domů s Hugem. Hugo ve mně vidí nejlepšího kamaráda. Je trošku obtloustlejší a trošku vyšší a trošku slepejš a má trošku pomalejší vedení. Ale mně to nevadí, jsem dokonce rád jeho nejlepší kamarád, ale dal jsem mu jasně najevo, že můj nejlepší kamarád je prozatím neobsazená pozice. Čekám, až se na ni přihlásí ta správná osoba. Mezitím, ať si za ni Hugo klidně zaskakuje, jestli chce.“

Jak už jsem psala v úvodu, tahle knížka pro mě byla velkým překvapením. Nic jsem od ní neočekávala, a o to jsem byla překvapenější, jak moc mě kniha chytla. Je totiž neskutečně vtipná! A věřte mi, nepřeháním. Max sice není nejchytřejší, nejhezčí nebo nejlepší ve sportu, je to naprosto normální kluk, ovšem neuvěřitelně vtipný. Autor skrze Maxe sází hlášku za hláškou a já se kolikrát přistihla, že se směju nahlas.

Povedené je také grafické zpracování knihy. Matt Stanton, autor Třídního šaška, je zároveň i ilustrátorem, tudíž se mu povedlo skvěle zkombinovat text s ilustracemi. V podstatě ilustrace zakomponoval do textu, takže ve výsledku vše působí celistvě.

Třídní šašek je právě díky svému zpracování, vtipnosti a čtivosti přesně ten typ textu vhodný buď pro začínajícího čtenáře (doporučena je věková kategorie 7+), nebo pro čtenáře, kteří mají problém se čtením delších, souvislejších textů.

Kniha je doporučena fanouškům Poseroutky, já si ale troufám tvrdit, že Třídní šašek je svým zpracováním ještě o malinko lepší, a proto se už se opravdu těším na další díl!






Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm