26/06/2019

Poušť, všude poušť


Gang odvážných opět zasahuje!
Autor: Lea
Jméno Ivona Březinová asi netřeba představovat. Jedná se o známou spisovatelku pro děti a mládež všech věkových kategorií, která je ověnčena nesčetným množstvím literárních cen. Její knihy se líbí nejen čtenářům, pro něž jsou určeny, ale i dospělým. My se dnes podíváme na čtvrtý díl ze série GO! Gang odvážných – Poušť, všude poušť (jednotlivé knihy série na sebe navazují jen volně, můžeme je tedy číst v libovolném pořadí). A jelikož je určena čtenářům od deseti let, svěřili jsme recenzi naší páťačce Lei.


Milí čtenáři, máte rádi dobrodružství? V tom případě sáhněte po téhle knize, v ní si ho totiž užijete až až!

Šestice dětí - zdravotnice Mariana, všeználek Tim, chytrý zoolog Jonáš, velký jedlík Hardy a dvojčata Alfa a Beta - ve věku deseti až šestnácti let s doprovodem dvou dospělých, pana Kleina a pana Fialy, se chce vydat dál do pouště, už jim totiž nestačí vyjížďka na hrbatých velbloudech. Rozhodnou se proto, že podniknou dvoudenní jízdu v terénních autech s milými berberskými řidiči Karimem a Tarikem. Cestou však vybočí z trasy, aby se mohli podívat na krásné pouštní růže. Ale tuniské pouště nejsou jen sluníčko a klídek. Při cestě nastanou potíže.

Tato kniha je určena dětem od deseti let, čímž je dán jazyk, kterým je kniha vyprávěna. Myslím, že autorka dala příliš najevo, že většina mládeže mluví velmi nespisovně, což mi trochu vadilo, a dávám za to knize malé mínus. Naopak, co se mi na knize líbí, je to, že jsem v ní našla nejen zábavu, ale i mírné ponaučení. Textu tedy nechybí šprýmy a vtipné fráze.

Úžasné jsou názvy kapitol. Podle názvu nepoznáte, co se bude dít, takže je to dost napínavé. V některých adrenalinových chvilkách jsem se musela na knihu nalepit tak, že jsem vůbec nevnímala okolí a nikomu by se nepovedlo mě od ní odtrhnout.

Opravdu povedené jsou ilustrace Matyáše Namaie. Moc pěkně byl nakreslen Tim - všichni ostatní jsou takoví dokonalí, jenom Tim má kulatou hlavu a obrovské brýle jako Harry Potter.

Co se týče postav, moc se mi líbila Mariana, která pomáhala všem, a s Jonášem byli perfektní dvojka. Zato dvojčata Alfa a Beta mě příliš neoslovila. Nepomohla svou „inteligencí“, ani obětavostí. Tim byl také fajn. Je jen o něco málo mladší než já, možná i proto mi byl blízký. Na svůj věk se zachoval perfektně. Bavilo mě, jak citoval útržky ze Star Wars, a tak trochu nechápu, jak mohl tak dlouho vydržet s tak otravnými puberťáky. Abych byla upřímná, u Hardyho mi trochu vadilo, že pořád myslel jenom na jídlo - přece jenom přežití je důležitější. Jonáš byl sám o sobě super. Přišlo mi, že mluví nejméně nespisovně. Jediný obdivoval štíry a hady, a že jich kolem sebe měli požehnaně.

Tuto knihu bych doporučila všem odvážným klukům i holkám ve věku našich hrdinů, kteří nemají rádi nudu. Myslím, že přesně těmto lidem se kniha bude líbit stejně jako mně.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm