13/05/2019

Catwoman: Zlodějka duší


Když netopýr není doma, kočky mají pré

Autor: Markét

Když jsem poprvé uviděla obal knihy Catwoman: Zlodějka duší hned jsem věděla, že to bude něco zajímavého, ale knihy se nemají soudit podle obalu, že? Tady se to ale vyplatilo. Knížka je skvělá nejen obalem, ale i obsahem. Není ani zapotřebí číst předešlé díly.  Jak už jsem tedy řekla, vybrala jsem si ji proto, že mě prostě zaujala po grafické stránce. Nikdy jsem nebyla velkou fanynkou padouchů, superhrdinů a podobných příběhů, ale tohle jsem chtěla zkrátka zkusit.


„Bojovala jsi za mě, i když by to nikdo jiný neudělal. Bojovala jsi a já tě mám ráda.“

Hlavní hrdinkou našeho příběhu je Selina Kyleová. Selina měla těžké dětství - musela se starat o svou mladší sestru Maggie, která je vážně nemocná, jejich matka na ně kašle a Selinin otec možná ani neví, že existují. Selina se proto rozhodla dát na stranu zločinu. Ale měla k tomu důvod.  

V sedmnácti Selinu přijali do Ligy vrahů, kde ji naučili, jak být správná a vytrvalá bojovnice. Za dva roky ji pustili a ona se rozhodla, že se vydá do svého rodného města, Gotham City, pod jménem Holly Vanderheesová, kde začne svou padoušskou kariéru. Je to ale opravdu zločin, když tyto činy děláte proto, abyste pomohli někomu jinému? 

Když Batman není ve městě, protože je na důležité tajné misi, jediný, kdo může pomáhat lidem a chránit je, je Batwing. Jenomže záhadná nová zlodějka, Catwoman, se zdá až moc chytrá. Navíc se spřátelila s Poison Ivy a Harley Quinnovou. Tahle trojka je nebezpečná jak pro lidi, tak pro Batwinga. A to mají v plánu osvobodit z vězení nejděsivějšího padoucha, Jokera. Tahle Catwoman by mohla způsobit nejen zkázu Gotham City, ale i Batwingův konec.

„Řev davu v aréně ji nevléval do žil oheň. Neotřásal jí, nevyburcoval ji, ani ji nenutil nervózně přešlapovat. Ne, ona zůstávala klidná a jen si protáhla ramena.“

Charakteristika jednotlivých postav je úžasná. Každá postava má své plusy a mínusy, a to se mi na knize líbí. Selina je odvážná, sebevědomá a umí přemýšlet. A i když kradla a páchala další trestné činy, držela jsem jí palce, protože to dělala pro někoho jiného. Na druhou stranu bych si asi nerozuměla s Lukem Foxem. Do všeho se moc hrne, rychle se urazí, ale jinak je fajn člověk, to musím uznat.
Poison Ivy. No… Ze začátku jsem ji neměla moc ráda, protože byla příliš jízlivá, střílela si ze Seliny a prostě byla taková… nesympatická. Ale časem jsem ji začala chápat. A nakonec… Je docela super! Nicméně s Harley bych si nerozuměla asi vůbec. Je moc chtivá a děsivá. Zkrátka, ta mi do okna určitě nepadla.

Děj byl zpočátku docela zmatený. Docela mi trvalo pochopit, co se tam děje, z čího pohledu je vlastně příběh vyprávěn. Ale když se do toho člověk ponoří, vše se vyjasní a pak už si to budete jen užívat.

„Při navazování vztahů se člověk nevyhne otázkám.“

Knížka jako celek je suprová. Doporučila bych ji všem, kteří mají rádi akční, svižné knihy plné superhrdinů.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm