19/04/2019

Zmizení Edwina Lindy


Kniha, která je na první pohled nevýrazná, ovšem to, co najdete uvnitř, vás nadchne!

Autor: Honza

Na první pohled mi obal s názvem moc neseděl, přišel mi nevýrazný, nenápadný, ale tím se určitě nenechte odradit. Knížka Zmizení Edwina Lindy mě totiž opravdu mile překvapila - je velmi zajímavá a zábavná, ale hlavně napínavá!


Hlavní postavou je Edwin Linda z 6. ročníku. Je to tichý, ale odvážný chlapec, který bydlí na Šumavě v drážním domku se svým dědečkem. Jeho táta zmizel na Dračáku  a maminka je v kómatu. Edwin je také velký fantasy knihomol, má kromě dalších knih celou sérii Bratrstva (v tom jsme si trochu podobní, jen já ujíždím na sérii Hraničářův učeň).

Když nastoupí do nové školy, zjistí, že je to totální peklo, protože ho začne šikanovat Stejkoza, Mahouš, Rýc a Kostohryz. Tito kluci dělají veliké lumpárny - kradou, šikanují, mlátí, posmívají se, vydírají. 

To se ale brzy změní, Edwin si totiž najde novou kamarádku Anežku. Anežka je také velký fantasy knihomol, v její knihovničce nenajdete žádné Verneovky, ovšem má ji plnou známých fantasy jako Tromby, Hraničářova učně nebo Pána prstenů (holka má zkrátka vkus).

Postupem času se z nich stanou nejlepší kamarádi a podnikají spolu ta největší dobrodružství, ve kterých zažívají šílené věci.

Jak už jsem psal v úvodu, byl jsem mile překvapený příběhem, který v sobě Zmizení Edwina Lindy obsahoval. Obálka totiž opravdu působí dost nevýrazně. Ale jak se říká: „Nesuď knihu podle obalu.“ A tady to určitě platí. Kniha je směsicí dobrodružného příběhu s trochou fantasy a nebál bych se říct i trochou hororu (nečekejte ale nějaké Psycho).

Líbilo se mi, že v knížce najdeme hodně hovorových a slangových výrazů jako třeba „Promiň, musí to bejt pro tebe moc těžký, ale tentokrát toho byl plnej facebook.“ Anebo: „Vždyť je to jenom sranda, Lindo!“ a také něco drsnějšího: „Tak tys nás prásknul, ty malej šmejde!“ Díky tomu na mě příběh působil skutečněji, protože tak skutečně mluvíme.

Celá kniha je plná ilustrací Jindry Čapka, které celý příběh skvěle doplňují.

Knížku Zmizení Edwina Lindy bych doporučil lidem, kteří mají rádi dobrodružství z prostředí školních lavic, ale hlavně dětem ve věku 9 - 13 let. Kniha je krátká, napínavá a za mne určitě super.




Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm