19/03/2019

Les


Magický les

Autor: Olivka

Winter Parishová je na první pohled klasická americká středoškolačka. Ale poté, co její otec záhadně zmizí, se musí předčasně ujmout rodinného "dědictví". Stejně jako její otec musí střežit magický les, do nějž ústí časové portály a případné zbloudilé poutníky posílat správným portálem do jejich doby. Na svůj úkol je však od dětství připravovaná. Mluví mnoha jazyky, zvládá různá bojová umění a ovládá lesní živočichy. Svědomitě plní svou povinnost, ale čím déle v lese pobývá, tím víc v ní narůstá pocit, že jí bylo něco důležitého zatajeno.


Jednoho dne se v lese objeví pohledný kluk Henry, který toho ví o portálech i lese podezřele mnoho. Henry pochází z osmnáctého století, rovněž mu zmizeli rodiče a myslí si, že to má spojitost s otcem Winter. Ta se proto rozhodne poutníkovi důvěřovat a je odhodlaná mu pomoci najít jeho rodiče a tím pádem i stopu ke zmizení svého otce. A to dokonce i za cenu, že poruší největší pravidlo časoprostorového kontinua a nechá Henryho na určitou dobu pobývat v moderní době.   

Kniha Les u mě měla od začátku slibně nakročeno. Líbilo se mi téma i anotace knihy, a když mi posléze knížka přišla domů, zamilovala jsem se i do obálky. Naštěstí mě obsah knihy nezklamal. Děj byl svižný, nic se zbytečně netáhlo a postavy byly vcelku příjemné. Dočtenou knížku jsem odložila za necelé tři dny s určitou sentimentální prázdnotou z toho, že celý příběh skončil tak náhle a navíc bez naděje na pokračovaní (i když jeden nikdy neví...).

V podstatě jediné, co by se tak knize dalo vytknout, bylo odklonění se od tématu cestování časem. Navzdory tomu, že hrdinové měli všude kolem sebe tajemné časové portály, skoro vůbec je nevyužívali. Tématu cestování časem se tak autorka úplně vyhnula a zbylý prostor v ději zaplnila stereotypně předvídatelnou milostnou zápletkou.  I když se musím přiznat, že mně osobně to příliš nevadilo…

O to víc za toto dílo autorku Chelsea Bobulski obdivuji, neboť to byla její literární prvotina a nutno uznat, že velmi povedená.  Knížku bych ale přece jenom doporučila trochu mladší čtenářům ve věku kolem 14 let, neboť některé pasáže byly trochu naivně popsány a i děj byl velmi předvídatelný. Starším čtenářům (chápejte 17 let plus) by se pak milostná zápletka vylíčená v knize mohla zdát až skurilní.

Nic to ale nemění na tom, že jsem si četbu knihy opravdu vychutnala. Pokud máte zájem o nějakou nenáročnou, příjemnou a romanticky laděnou knihu, určitě s Lesem nešlápnete vedle.




Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm