13/03/2019

Krutý princ


Vílí svět podle Holly Black

Autor: Olivka

Hlavní hrdinka Jude neměla zrovna idylické dětství. Když jí bylo sedm let, stala se svědkem vraždy svých rodičů a následně byla se sestrami unesena na vílí dvůr. Každá ze tří sester se s tímto traumatem vypořádala jinak. Jude se ve vílím království cítí doma a snaží se mezi diametrálně odlišné víly zapadnout, což není vůbec jednoduché, neboť většina jich lidmi pohrdá. Jedinou lidskou předností, kterou víly neovládají je umění lhát.


Nenávidím tě hlavně proto, že na tebe musím pořád myslet. Často. Je to zvrácené a nejsem schopen s tím přestart.”

Kniha Krutý princ se ke mně vlastně dostala úplně náhodou. Obdržela jsem ji na Humbooku k VIP vstupence a popravdě se mi do ní ze začátku vůbec nechtělo. Pak se ke mně ale dostaly nevídaně pozitivní ohlasy a knížku jsem si prostě musela co nejdříve přečíst.

Pravdou je, že ze začátku se děj trochu táhl, ale po pár kapitolách se příběh správně rozběhl a já se od něj nemohla odtrhnout.  Druhá polovina knihy byla čtivá a měla spád. Stránky mi utíkaly pod rukama a ke konci jsem litovala, že je kniha tak krátká. 

Holly Blacková nás vzala do vílího království plného bizarností a vytvořila opravdu nevídaný a originální svět. Postavy jsou kruté a nevyzpytatelné, kašlou na morální hodnoty a řídí se podle svých tužeb.  

Ani hlavní hrdinka Jude není žádná naivní romantička bez mozku. Naopak je vypočítavá a ze všeho dokáže udělat svou přednost, což jí pomáhá udržet se ve světě intrikánských víl.

Romantická linka v příběhu sice je, ale nehraje tam hlavní roli. Jak už asi tušíte žádný milostný trojúhelník, ani jiné vyzpytatelné romantické klišé se v knize nevyskytuje. V tomto světě zkrátka nic není černo bílé a ani vztahy tady nejsou vůbec jednoduché.

Pokud si chcete přečíst nějakou originálnější young adult knihu, nebo už máte plné zuby konvenčních hlavních hrdinů, kniha Krutý princ je přesně pro vás. Za mě rozhodně stojí za to přečkat první třetinu knihy a prokousat se do hlavního děje. Dalo by se říct, že tato kniha je vlajkovou lodí Cooboo, a já se tomu vůbec nedivím a Krutého prince určitě všem doporučuji.




Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm