02/01/2019

Posmrtný život Holly Chaseové


Moderní variace Vánoční koledy

Autor: Olivka

Určitě všichni znáte děj Vánoční koledy od Charlese Dickense. Ebenezer Scrooge je lakomý, sobecký a necitelný stařík, a tak ho na Štědrý den navštíví tři duchové. Duch minulých, současných a budoucích Vánoc, aby ho varovali před jeho osudem. Pokud se nestane lepším člověkem, zemře. Scrooge se samozřejmě polepší a vše končí happyendem.


V tomto příběhu je, ale "skružem" sedmnáctiletá Holly Chaseová. Ve všech ohledech podobná tomu původnímu. Až na to, že neuposlechne varování duchů a nepolepší se. A proto umře. I když ne tak úplně. Stane se z ní duch minulých Vánoc ve Skruží firmě v New Yorku. Nemusí jíst ani spát a je uvězněná v těle ze dne své smrti. Její život se točí jenom kolem práce. Pátým rokem služby se ale vše změní, když se skružem stane mladý a pohledný Ethan…

Vánočních příběhů pro mladé je spousta, ale přiznejme si, že až na pár výjimek je jejich literární hodnota nevalná. Posmrtný život Holly Chaseové by ale mohl být ukázkovým příkladem skvělého retellingu. Na námět již kultovního příběhu Vánoční koledy autorka vytvořila originální a čtivý příběh, na který čtenář nezapomene hned druhý den po přečtení a jenž by se brzy mezi čtenáři young adult mohl stát stejně oblíbený jako jeho předloha. 

Ze začátku jsem si myslela, že to bude jen další romantická young adult s koncem průhledným jako sklo, ale hrozně jsem se zmýlila. Ano, romantická linka tam sice je, ale ne tak kýčovitá a milostný trojúhelník tam rozhodně nehledejte, navíc konec určitě nikdo nebudete čekat. Bohužel bez spoilerů vám mohu pouze říct, že jsem knížku přelouskala za dvě odpoledne a na konci mi i ukápla slzička (a určitě nejsem jediná).

Musím ovšem podotknout, že mi stejně jako mnoha dalším čtenářům vadil zvolený překlad jména Scrooge na Skruž, ale byl to spíše "estetická problém" a rozhodně to neshledávám jako něco, kvůli čemu by se mi snad kniha četla hůř.

Posmrtný život Holly Chaseové byl moc krásný a čtivý příběh se spoustou vánoční atmosféry. V tomto čase jsem si určitě lepší čtivo vybrat nemohla. A i když už je po Vánocích, knížku určitě všem doporučuji.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm