05/07/2018

Manželka mezi námi

Nebyla ženou, za kterou jsem ji považoval…

Autor: Bára

S psychothrillery se poslední dobou roztrhl pytel, což by samo o sobě nevadilo, ale mám pocit, že se autoři velmi často opakují v námětech, které nějakým způsobem obměňují. Dokonalé manželství, dokonalí lidé, ALE POZOR, nic není, jak se to na první pohled zdá. Připomíná vám to anotaci vašeho oblíbeného psychothrilleru? Nic si z toho nedělejte, mně taky. Proto již ke každému psychothrilleru přistupuji s určitou mírou skepse. Nejinak tomu bylo i v případě knihy dvojice autorek G. Hendricks, S. Pekkanen, Manželka mezi námi. Překvapila, či zapadne mezi ostatními konkurentkami tohoto žánru?


Vanessa má dokonalý život – je vdaná za skvělého, krásného, bohatého muže, který by jí snesl modré z nebe. Má to ale jeden háček. Její milovaný Richard ji z pochopitelných důvodů opustí a najde si novou ženu, s níž se zasnoubí, což samozřejmě Vanessu nenechá chladnou a postupem času se stává Richardovou snoubenkou posedlá.

„… připadal jsem si opuštěná, jenomže teď vím, že bolest je někdy tak velká, že se s ní nedá bojovat. Člověk jen zaleze do úkrytu a doufá, že se písečná bouře přežene.“
 
Příběh je vystavěn způsobem, který ve vás v první polovině knihy vyvolává dojem, že je vám naprosto jasné, která bije, a prakticky máte pocit, že autorky nepředvádí nic nového. Jenže ouha, přesně v polovině knihy vám spadne čelist, protože všechno je úplně jinak, než jste do té doby čekali. A upřímně, tento zvrat na mě zapůsobil jako magnet, protože jsem okamžitě potřebovala pochopit, co se to tam vlastně děje, a zjistit, jak se to nakonec celé rozmotá.

Ovšem na to, jak byla kniha od poloviny rozehraná, mě závěr prostě zklamal. Na můj vkus byl zkrátka až příliš překombinovaný, jako by do něj chtěly autorky nacpat co nejvíce wow efektů, ale mám pocit, že v tomto případě platí pořekadlo - méně je někdy více. Navíc měla tato kumulace šokujících odhalení za následek, že ne vše bylo vysvětleno.

Každopádně kniha je psána čtivě, svižně, a přestože jsem v knize nacházela věci, které do sebe nezapadaly, stránky krásně odsýpaly. Na čtivosti určitě přidal i způsob vyprávění. Příběh je nám totiž předkládán z dvou pohledů – Vanessy, která nějakým způsobem přežívá po rozvodu a zároveň se stává posedlá Richardovou snoubenkou, a Nellie, která se chystá na svůj velký den, sňatek s Richardem, a zároveň vzpomíná na jejich seznámení.

Vztah k hlavním postavám se vám bude měnit kapitolu po kapitole, protože vždy objevíte nové skutečnosti, a ve finále vlastně nebudete vědět, co si o nich máte myslet.

Kdybych to měla shrnout, je to průměrný psychothriller, který neurazí. Dočkáte se v něm odhalení, které vás překvapí, nicméně, jak jsem již psala, závěr mi přišel překombinovaný. Každopádně zřejmě patřím k menšině, protože kniha sklízí úspěch všude možně. Co se knize nedá upřít, je svižnost vyprávění, takže pokud hledáte něco nenáročného, co se dobře čte, mohlo by to být právě ono.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm