03/07/2018

Brána času


Dokáže LitRPG konkurovat klasické fantasy knize?

Autor: Tonda

Když jsem tuto knihu chytl poprvé do ruky, tak jsem byl natěšen na nový typ žánru LitRPG, se kterým jsem ještě nikdy nesetkal. V dalších chvílích, v nichž jsem knihu začal číst, se v náznacích psalo o problémech mladých lidí. OK. Ovšem pro mě je tu jedna velká překážka: hlavní postava je žena! Dobře, tohle se dá nějak překousnout, ale už tehdy jsem tušil, že to nebude pro člověka mužského pohlaví to pravé ořechové (co si budeme povídat, dívčí hlavní hrdinka nám napovídá, že se v příběhu nevyhneme nějaké té lovestory, a taky že jo).


Podstata žánru Lit RPG je dostat se z reálného světa do toho virtuálního (kombinuje se tedy klasické sci-fi či fantasy s mechanismy online her). Ale ne, že se do virtuálního světa jenom podíváte a pak zmáčknete tlačítko a jste zpět. V tom světě jste prostě zavřeni, nemůžete se dostat zpět a cítíte pachy, slyšíte zvuky, které jsou opravdové jako v realitě. V této knize byl přechod bez chyby. Vše mělo šmrnc, správné načasování, hlavu a patu. Takže podstata žánru LitRPG zde byla splněna se vším všudy.

Kniha odehrává v roce 1233 n.l., je tedy jasné, že se jedná o středověk, kde krutost čeká na každém rohu. Ovšem paní spisovatelka (nevím, zda by to bylo jinak, kdyby knihu psal muž) do příběhu zapojila až příliš romantiky, která pro muže v knihách není příliš populární. Nějakou tu romantiku ještě překousnu, ale zde to Cecilia Randall na můj vkus přehnala. Byl jsem tedy příběhem zklamán, lehce podrážděn a znechucen. Dobře, když má být příběh podán takto, tak ať, ale ať se to neplete do žánru LitRPG. 

Dalším problémem pro mne byl styl psaní autorky. Dle mého názoru píše buď velmi nesrozumitelně, nebo těžce. Několikrát jsem se musel vracet ve větách, abych vše dobře pochopil. Základní věci se však dají odvodit, ale kniha by se vzhledem k cílové skupině čtenářů měla číst dle mého názoru lehce, chcete-li svižně, abychom si ji mohli pořádně vychutnat se vším všudy, což se v této knize dá jen obtížně.

Nějak to shrnu. Myšlenka žánru LitRPG je dobrá a zde byla zpočátku velmi pěkně provedena. To je ale vše dobré, co k tomu mám. Je to prostě románek a to i přes to, že se zde objevuje utínání hlav a spousta dalších vražd. Pokud jste milovníci fantasy a akčních knih a nesnášíte romantiku, tak vás to prostě nebude bavit.
 Zkrátka a dobře by se této knize měli vyhýbat lidé, kteří nesnáší romantiku a zároveň milují fantasy. Naopak ti, co mají rádi milostné příběhy, si budou libovat, a navíc to budou mít v atraktivním středověkém prostředí.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm