03/07/2018

Devadesátkrát jinak


Léto plné překvapení

Autor: Zuzka

Letní kniha plná zklamání, hádek, ale i odvahy a napětí, to je Devadesátkrát jinak. Hodí se ji číst právě teď ke konci školy či o prázdninách, jelikož se její děj odehrává v létě, přesněji při přechodu ze střední na vysokou školu.


Při posledním dni školy dostane Sophie kopačky od svého přítele Luka, protože si myslí, že je moc nudná a předvídatelná. Když se s tím jde Sophie svěřit své nejlepší kamarádce Elle, řekne jí to samé i ona. Ale jelikož před sebou mají celých 90 dní prázdnin, rozhodne se Ella Sophii přichystat léto plné překvapení. A tak začíná Sophiino ‘Devadesátkrát jinak’.

Nápad o devadesáti dnech ‘jinak’ mi přijde hrozně zajímavý. Výzvy typu ‘neulož si postel po celý den’ můžou někomu přijít hloupé, já je však vnímala jako smysluplné, protože pro každého z nás je výzva něco jiného. Ovšem celý náboj příběhu dodávalo spojení zodpovědné, uťápnuté Sophie s energickou Ellou. Tyhle dvě mi přišly jako úžasná dvojka. Přestože Sophii všichni vyčítali její čitelnost, byla ve výsledku nepředvídatelná, protože to několikrát vypadalo, že se výzev vzdá, nebo je poruší, což bylo taky jejich účelem. 

Od počátku mě na knize nejvíc zaujalo spojení se sociálními sítěmi. Musím uznat, že to je opravdu skvělý nápad, protože jsem si sama připadala mnohem blíž k hlavním postavám tím, že jsem je sledovala na sociálních sítích či si projížděla Sophiin blog (kde se mi mimochodem moc líbily její příspěvky, přestože některé už byly vložené v knize). Z fotek na Instagramu mi připadalo jako bych sledovala reálného člověka. Myslím, že právě to byl autorův záměr.

Kniha byla sama o sobě velmi lehkým čtením a moc se netáhla. Vždyť má také pouze 280 stran, což pro shrnutí 90 dní bohatě stačí. Autor již napsal přes 90 knih, takže určitě ví, čím čtenáře zaujmout. Tahle knihu je určená spíše dívkám, i když by se mohla zalíbit i některým chlapům, jelikož nebyla plná romantiky a slaďáren jako jiné young adult knihy. Takže si kupte zmrzlinu a pusť se do ní.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm