28/05/2018

Temná krása


Důstojné zakončení série Letopisů Pozůstalých

Autor: Olivka


Ta se znamením drápu a révy,

ta nazvaná Jezelia,

zrazená vlastním lidem,

bitá a opovrhovaná

odhalí zlotřilé

Lia sice přežila zajetí ve Vendě, ale teď stojí před daleko větším problémem. V ohrožení jsou totiž hned tři království a osudy tisíců lidí. Také jí stále hlodá otázka, jestli je Komizar doopravdy mrtvý, a navíc musí, jak Gaudrelina závět napovídá, odhalit zrádce ve vlastních řadách. Idylické to nemá ani v osobním životě, neboť její milovaný Rafe se stal králem Dalbrecku a staví své povinnosti nad ty její a odmítá ji pustit do Morrighanu, aby lid varovala před blížící se hrozbou. Dokáže Lia zachránit celý svět, nebo se bude opakovat historie Předků?


Na třetí díl Kroniky pozůstalých jsem se nesmírně těšila. První dva díly jsem si totiž úplně zamilovala a doufala jsem, že třetí díl mě nezklame a poskytne sérii důstojné zakončení. A skutečně, lepší konec jsem si nemohla přát.  V tomto díle se opět úžasně kloubila romantika s napětím a těm, co preferují akčnější žánr, první polovinu knihy vynahradila strhující bitva na konci.

Těch 500 stran jsem skutečně přečetla jedním dechem. Knize na čtivosti přidalo i to, že byla opět napsaná z více pohledů. Konkrétně Lii, Rafa, Kadena a Pauline. V knize byl taky skvělé popsán přirozený vývoj postav. Blížící se hrozba je všechny změnila. Nejlépe to šlo poznat na Natyi, která kvůli Komizarovi neztratila jenom domov, ale hlavně svou nevinnost. A tu, už jí nikdy, nikdo nevrátí. Z dítěte se stala podezřívavá mladá žena, která chodila ozbrojená, odvážně se oháněla nožem a dožadovala se pomsty. Lia se taky hodně změnila, ale dle mého k lepšímu. Nebyla jako ostatní young adult hrdinky, které se sobecky ženou za svou láskou. U Lii bylo na prvním místě blaho ostatních. Což bylo dost klíčové, vzhledem k tomu, že jí na bedrech ležel osud hned tří království.

Co se týče milostného trojúhelníku, musím se přiznat, že jsem celou dobu doufala, že si to Lia nakonec nějak rozmyslí a vybere si Kadena. Od začátku mi byl více sympatický a navíc by s ním Lia nemusela řešit problémy ohledně zodpovědnosti vůči svým královstvím. Prostě by oba odjeli do Vendy a konec. Což by ale na druhou stranu bylo moc jednoduché. A určitě by to byla škoda, protože tyto „vládcovské problémy“ jsou vlastně jedna z hlavních point knihy.

Kdybych to měla shrnout, knihu bych, stejně jako předešlé dva díly, všem doporučila. Věřím, že zaujme širší spektrum čtenářu, i těch co již nejsou „young adult“.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm