22/05/2018

Tajemství starého domu


První dobrodružství z Knihozemě

Autor: Zdeňka

Kdo ještě neslyšel o Knihozemi, jako by nebyl… Je to totiž říše, kde se rodí úžasné knižní příběhy pro děti, které vždy jednou v měsíci vyjdou společně. První zásilky z Knihozemě se v našich knihkupectvích dočkáme již 24. května. My jsme ale měli to štěstí, že nám několik ochutnávek dorazilo s předstihem. Jako první bychom vám chtěli představit komiks Tajemství starého domu, který pro vás zrecenzovala naše páťačka (ano, čtete správně, páťačka) Zdeňka.


Příběh je o trojici dětí, Kubovi, Zuzce a Petrovi, kteří utíkají před partou kluků. Podaří se jim schovat do starého domu, kde objeví dveře. Ale to nejsou jen obyčejné dveře! Dveře je totiž přenesou do různých světů – do středověku, na loď a ostrov pirátů a do říše dinosaurů. 

V knize tedy nalezneme tři příběhy, z nichž se mi asi nejvíce líbil ten ze středověku, protože byl plný zábavných situací.

Jak už bylo řečeno, komiks má tři hlavní postavy – Kuba, vynálezce, Zuzka, kamarádská, odvážná dívka, která přestože se bojí, vždy jde do všeho naplno, a Petr, nejmladší z trojice kamarádů, který na mě působí jako bojovník, protože své kamarády brání i před stádem dinosaurů. Nejvíce jsem si oblíbila Zuzku, protože uměla spoustu věcí vyřešit a přišla mi opravdu kamarádská a obětavá.

Během dobrodružství našich hlavních hrdinů jsme se mohli podívat do minulosti a například já jsem díky tomu objevila nové druhy dinosaurů.

Kniha mi svou tematikou připomněla sérii Kouzelný atlas Putování časem, která vyšla u Fragmentu a hodně mě bavila.

Jak už jsem se zmiňovala, jedná se o komiks, takže textu v něm není moc, ale ilustrace jsou opravdu nádherné (a to umí Zdeňka skutečně ocenit, chce se totiž stát ilustrátorkou dětských knížek – pozn. paní učitelky).

Když bych to měla shrnout, kromě překrásných ilustrací je kniha plná dobrodružství a myslím, že by se mohla líbit klukům i holkám (myslím, že se určitě bude líbit mojí mladší sestře). A vzhledem k malému množství textu by mohla oslovit i méně zdatného čtenáře. Nicméně kniha je určena pro děti od 7 let.







Děkujeme Knihozemi a společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm