15/04/2018

S láskou tě nenávidím


Vydejte se na cestu zla

Autor: Olivka

13 světových young adult autorů, 13 známých booktuberů a 13 klasických příběhů z pohledů záporáků. Na tuto antologii jsem byla už dlouho zvědavá, už díky originálnímu námětu, ale i díky některým mým opravdu oblíbeným autorům, konkrétně Renée Ahdiehové, Somaně Chainani, Victorii Schwabové, a Marisse Meyerová.


A kniha mě skutečně nezklamala. Příběhy byly neotřelé a vtipné a knihu, byť trošku tlustší, jsem přečetla jedním dechem. Každý autor totiž do povídky vnesl svůj osobitý styl psaní a navíc, kdy se můžeme podívat do hlavy slavným záporákům? Kniha nám ukáže, že nic není černobílé a padouši se nestali zlými přes jednu noc. Každý záporák má za sebou zkušenosti, které ho svedly na cestu zla. Někteří se stali zlí, protože se necítili vítání ve své vlastní rodině, některé k činům dohnaly okolnosti, někteří prostě udělali hloupou chybu a u některých jsem vůbec nechápala, proč jsou vnímáni jako zloduchové, když by klidně mohli být hrdinové. U některých povídek si pak musíte položit otázku: Nezachoval/a bych se na jejich místě stejně? A taky by mě pak okolí bralo za padoucha? Někdy mi totiž přišlo, že cedulku zloduch dostaly postavy moc snadno. 

Některé povídky byly opravdu povedené a klidně bych se jim pověnovala ve vlastní knize. Nejvíce se mi asi líbilo moderní zpracování krále Artuše v povídce Gwen a Art a Lance. Skvělá byla taky Krev Imuriv. Bylo děsivé sledovat, jak snadno se z normálního kluka stane zloduch. Jeden hloupý neuvážený čin a váš život se změní o 180 stupňů.  A pak Mořská čarodějnice, protože do té jsem se dokázala nejvíce vcítit.

Každopádně knihu zařazuji do pomyslné kolonky „mustread“. Podle mě je to totiž v současné záplavě knih konečně něco opravdu originálního. Kniha byla navíc pohodová, odlehčená a vtipná a já ji bez výčitek doporučuji všemi deseti.


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm