31/03/2018

Podělaným navrch


K tomu, aby se lidi odcizili, stačí jen to, že existují.

Autor: Kája

Na autorku Becky Albertalli jsem již několikrát narazila v souvislosti s její knihou Probuzení Simona Spiera, kterou jsem z nějakých nevysvětlitelných důvodů ještě nečetla, a proto jsem si řekla – Kájo, je čas postavit se tomu čelem! Musíš si přečíst alespoň jednu knihu Becky Albertalli, vždyť se o jejích knihách všude mluví a ty jsi stále žádnou nečetla! A tak jsem se pustila do horké novinky Podělaným navrch.


Molly je sedmnáct. Molly má dvojče. Molly má dvě maminky. Molly se přesně sedmadvacetkrát zamilovala. Ale, Molly nikdy neměla kluka.

Přesně takhle by se dal shrnout dosavadní Mollyin život. Ten se jí však obrátí naruby ve chvíli, kdy si její sestra najde úžasnou přítelkyni, s níž začne trávit veškerý svůj čas, a sama Molly potká Rieda, chlapce s neskutečně bílými teniskami, a Willa, roztomilého hipstera. Avšak tomu, aby se s některým z chlapců pokusila navázat vztah, jí brání komplexy z její postavy, protože baculky přeci nemají přítele. 

„Nesnáším, že na to myslím. Nesnáším nesnášení vlastního těla. Vlastně není pravda, že bych ho nesnášela. Jen se bojím, že to tak budou cítit všichni ostatní. Protože baculky nemají přítele a rozhodně s nikým nespí. Ne ve filmech – fakt ne – pokud to tedy nemá být vtip. A já nechci být vtip.“

Jsem přesvědčená, že Becky Albertalli se mi nějakým záhadným způsobem teleportovala do hlavy, pozorovala mé myšlenkové a emocionální pochody a pak napsala příběh Molly. Jinak to není možné. Jak jinak by tak skvěle vystihla citové rozpoložení dospívající dívky zatížené nějakým mindrákem?

Opravdu, chápala jsem každou Mollyinu pochybnost, každé zaváhání, každý strach. Pane bože, ten příběh byl tak uvěřitelný. Protože přesně tohle prožívá většina z nás - dívek, které mají nějaký komplex. A musím přiznat, že jsem místy měla slzy na krajíčku.

Kromě mé milované Molly se v příběhu objevují i další postavy. Dvojče Cassie, na níž jsem měnila názor jako na horské dráze. V jedné chvíli jsem ji zbožňovala, v druhé jsem měla sto chutí ji profackovat. Zkrátka spolu máme vztah, jako bychom byly skutečně sestry. Koho jsem ale skutečně milovala, byly jejich maminky. Vtipné, milující, chápavé. A Reid? To je prostě milouš. Konečně obyčejný, milý kluk bez pekáče buchet a ostře řezaných klíční kostí. Díky, Becky!

Becky Albertalli je skvělá vypravěčka. Přestože svůj příběh staví na zcela jednoduché zápletce, píše naprosto uvěřitelně, příběhu navíc nechybí čtivost a vtip.

„Když strávíte tolik času tím, že po něčem tak hrozně toužíte, a pak to konečně dostanete, je to jako kouzlo.“

Tuhle knihu jsem si jednoduše užila! Konečně mě někdo hodil do příběhu, v němž jsem se poznávala na každém řádku. Díky, Molly, díky, Cassie, díky Reide. Díky, Becky. Je fajn vědět, že v tom nejsem sama.

Mimochodem, nutně, ale jako fakt nutně si potřebuju přečíst Probuzení Simona Spidera!


Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm