30/03/2018

Můj soukromý buzynes



O životě s nadsázkou a ironií
Autor: Baru

Jan Kraus. Osoba zbožňována a obdivována, v opačném případě nenáviděna a kritizována. Člověk s neuvěřitelným charisma a charakteristickým humorem, často však pranýřován za své arogantní vystupování, nedostatek pokory a odlišný vzhled. Umělec od dětství brázdící divadelní prkna i televizní obrazovky. Spoluautor několika divadelních scénářů a knih. Můj soukromý buzynes je jeho nejnovější knihou a také první jeho čistě „vlastní“. O dětství, rodině, komunismu, škole, vztazích, práci a životě. O svém celoživotním byznysu.


To, jak pozoruhodnou a zajímavou osobností Jan Kraus skutečně musí být, se význačně promítlo právě ve stylu jeho psaní a celkovém pojetí této knihy. Přestože to nikdy nebude spisovatel a toto označení bych pro něj z toho hlediska brala za trochu nadsazenou „samolepku“, Můj soukromý buzynes je výrazně netypickou autobiografií, a to se mu musí uznat. Do jednotlivých životních kapitol nás nechává nahlédnout s přirozenou dávkou jeho charakteristického humoru, nadsázky a ironie, sled životních událostí pak prezentuje celkem rychle, bez výrazných nudných prodlev a mezi řádky nevědomky vystavuje na odiv svou inteligenci, se kterou trefně poukazuje na mnohá úskalí. Životní i byznysová. 

V knize se tak například dozvídáme o problémech i výhrách jeho podnikání, se kterým začal už za komunismu a který byl také po mnoho let jeho života jeho ústředním povoláním. Od vyrábění keramiky, účtování, daňového poradenství a pořádání veletrhů se pak po mnoha letech konečně dostal k tomu, v čem se cítil jako ryba ve vodě – k vlastním talkshow.

Tuto osobnost mám v hledáčku zatím několik málo let a pro její počínání jsem mnohdy nenalezla pochopení, mnohokrát jsem ji však pak obdivovala za nebojácnost a jistou rozdílnost, se kterou se prezentuje. Do jaké míry je skutečně tou arogantní, nepochopenou osobností prezentovanou před kamerami i v soukromí, se pak můžete dočíst mezi řádky právě této publikace.

Můj soukromý buzynes je kontroverzní, poměrně nepropagovanou publikací, která vyšla teprve před pár dny a zatím neměla čas se příliš prosadit. Nemůžu říct, že je to kniha, která se mi líbila. Nicméně dám za pravdu, když řeknu, že je to kniha, ve které se v určitých chvílích najde naprosto každý z nás.



Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm