12/02/2018

Zrádné srdce

Kroniky pozůstalých pokračují.
Autor: Olivka

V druhém díle série Kroniky pozůstalých vše začíná přesně tam, kde první díl skončil. Lia a Rafe jsou v zajetí ve Vendě a nevypadá to pro ně zrovna růžově. Komizar by je totiž nejraději viděl oba mrtvé a jediný, kdo ho od toho odrazuje je Kaden. Ten, ale balancuje mezi věrností Vendě a Komizarovi a lásce k Lie. Ta zase poznává svůj dar i samu sebe a svou úlohu v historii Vendy. Dále se snaží přežít na nepřátelském území barbarů, snaží se vymyslet útěk a v neposlední řadě váhá, zda může důvěřovat Rafovi, který jí sice lhal o svém původu, ale pro její záchranu neváhal a obětoval vlastní svobodu. Prostě je to moooc složité.


Když jsem se dívala na různé recenze Zrádného srdce, dočetla jsem se, že je to typický druhý výplňkový díl, ve kterém se vlastně nic neděje. S tím já ale rozhodně nemůžu souhlasit. I když jsme celý druhý díl byli ve Vendě a postavy pouze kalkulovaly, jak přežít, komu věřit a později jak uprchnout, kniha byla napínavá a plná zvratů. Hlavně co se týče Calanthy, Grize, Aster a dalších postav, kterým bychom ze začátku nepřisuzovali velkou váhu. Taky mě u Mary Pearson baví, že příběh nevypráví pouze z pohledu Lii. V tomto díle, jsme se na příběh podívali i z pohledu Rafa, Kadena a Pauline, díky čemuž byl příběh zajímavější a lépe se četl. Alespoň mně ta kniha utekla, jako by to bylo jen pár stran. 

Co se týče postav, ocenila jsem, že Lia nebyla žádná křehká květinka, ba naopak, i přes to, že vyrůstala na zámku jako princezna, uměla si poradit s mečem, všechny porazit v kartách a navíc byla odvážná a důmyslná natolik, že dokázala přežít ve Vendě. U Rafa šlo zase poznat, že lhát, jako když tiskne, mu nedělá žádný problém a na počkání vymyslel tak uvěřitelný příběh, že mu na to skočil i sám velký Komizar. Proto jsem se Lie nedivila, že měla určité problémy mu zase důvěřovat, evidentně si pro lež nešel daleko. A pak tady byl Kaden… Toho jsem si úplně zamilovala. Představte si to - drsný zabiják, badboy, který se zamiluje a přejde na stranu dobra. To je prostě klasika. Na to čtenářky vždycky letí :)  

V knize se ale setkáváme i s novými postavami, jež si zamilujete a uroníte pro ně nejednu slzu. Záhadná Calantha, u níž do poslední chvíle nevíte, zda ji věřit, nebo je naopak potvora nejvyššího kalibru, či malá Aster. A co říci k Aster? To je zkrátka zlatíčko. Pomáhá Lie, stane se její malou kamarádkou a sehraje jednu z rozhodujících rolí v celém příběhu.

Zrádné srdce mě jednoduše bavilo. Vyvážená kombinace romantiky, fantasy a dobrodružství bylo pro mě to pravé. A (nejen) díky cliffhangeru na konci se už těším na třetí díl. Každopádně tahle série mezi ostatními young adult knihami nezapadne.


Děkujeme společnosti Albatros Media a.s. za poskytnutí recenzního výtisku. 

Žádné komentáře

Okomentovat

© POD LAVICÍ
Maira Gall a Adam Böhm